Przejdź do treści

udostępnij:

DataWalk pozyskał VP of Worldwide Sales

Komunikat od DataWalk SA

DataWalk, wiodący dostawca platformy analitycznej opartej na grafach i AI, ogłosił, że Peter Sofarell dołączył do firmy jako Wiceprezes ds. Sprzedaży na Świecie (VP of Worldwide Sales). Sofarelli jest doświadczonym liderem sprzedaży z ponad 20-letnim doświadczeniem w dziedzinie analityki korporacyjnej i sztucznej inteligencji. W swojej karierze zajmował stanowiska szefa sprzedaży na rynku północnoamerykańskim w firmach technologicznych, m.in. SymphonyAI i Quantexa, działających w tym samym segmencie rynku co DataWalk.

Jako Wiceprezes ds. Sprzedaży Globalnej (VP of Worldwide Sales), Sofarelli będzie odpowiedzialny za skalowanie globalnej organizacji sprzedaży DataWalk oraz napędzanie kolejnej fazy wzrostu firmy.

Nominacja ta stanowi strategiczny kamień milowy dla DataWalk, sygnalizując przejście do etapu przyspieszonej komercjalizacji. Spółka z sukcesem pozyskała pierwsze kontrakty z czołowymi klientami korporacyjnymi, takimi jak Morgan Stanley, Barclays, Rabobank czy Departament Sprawiedliwości USA, potwierdzając unikalne możliwości swojej platformy w rozwiązywaniu złożonych problemów z danymi dla najbardziej wymagających organizacji na świecie.

"Dołączenie Petera do zespołu to kluczowy krok w ewolucji DataWalk" – powiedział Paweł Wieczyński, prezes zarządu DataWalk. "Udowodniliśmy unikalną wartość naszej platformy we współpracy z najbardziej zaawansowanymi klientami na świecie. Mamy technologię i prestiżowych klientów; teraz nadszedł czas, by zbudować światowej klasy mechanizm go-to-market, który pozwoli zaprezentować przewagę DataWalk na szerokim rynku. Rozeznanie Petera w naszej branży, jego osiągnięcia w budowaniu wysokoefektywnych zespołów w firmach takich jak Quantexa, SymphonyAI, Tibco czy SAS, oraz jego zrozumienie wyzwań naszych klientów sprawiają, że jest idealnym liderem, by poprowadzić ten etap rozwoju."

Peter Sofarelli wnosi bogate doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą technologii o podobnych zastosowaniach co DataWalk, szczególnie w sektorze usług finansowych i rządowym. Jego przywództwo będzie kluczowe dla promocji platformy DataWalk oraz ekspansji jej globalnego zasięgu.

"Moja droga do DataWalk rozpoczęła się z perspektywy konkurencji" – powiedział Peter Sofarelli, nowy VP of Worldwide Sales DataWalk. "Pierwszy raz usłyszałem o firmie, gdy mój zespół próbował nawiązać współpracę z dużym, amerykańskim bankiem, który okazał się klientem DataWalk, i byłem absolutnie zdumiony tym, co osiągnęli przy użyciu platformy DataWalk, która była wtedy na rynku praktycznie nieznana. To doświadczenie pozwoliło mi dostrzec niesamowitą szansę rynkową: istnieje ogromna luka na zaawansowaną platformę, która umożliwia zwinną analitykę grafową i tworzenie grafu wiedzy w skali korporacyjnej. Jestem niezwykle podekscytowany, że mogę teraz dołączyć do DataWalk i pomóc prowadzić dalszą ofensywę firmy."

Peter Sofarelli dołącza do DataWalk w momencie intensywnego rozwoju spółki, czego dowodem jest pozyskanie nowych klientów korporacyjnych oraz zakończenie rundy finansowania. DataWalk wzmacnia swoje kompetencje sprzedażowe i rynkowe, wykorzystując swoją unikalną przewagę w obszarze analityki łączącej technologię grafową i sztuczną inteligencję. 

DataWalk S.A. to polska spółka notowana na GPW, która na bazie własnej technologii zbudowała produkt – grafową platformę analityczną (ang. graph analytics software platform), pozwalającą łatwo organizować i analizować duże dane (miliardy obiektów) z różnych źródeł na grafach wiedzy (ang. knowledge graph), co w połączeniu z zaawansowanymi technikami AI oraz narzędziami LLM (jak ChatGPT), stanowi nieosiągalną wcześniej broń w walce o globalne bezpieczeństwo. Platforma DataWalk znajduje zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), zapewnieniu bezpieczeństwa międzynarodowego (ONZ), przy identyfikacji nadużyć i nieprawidłowości (administracja centralna, duże koncerny, międzynarodowe federacje sportowe, instytucje finansowe, w tym banki i ubezpieczyciele) czy przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy (regulatorzy i instytucje finansowe). DataWalk z powodzeniem konkuruje z globalnymi gigantami, m.in. uczestnicząc w największym kontrakcie IT w historii Polski, wartym $500 milionów projekcie modernizacji analitycznej Departamentu Sprawiedliwości w USA. 

Źródło: DataWalk SA

udostępnij: