Przejdź do treści

udostępnij:

ACTION S.A.: podsumowanie wyników za I półrocze 2025

Komunikat od Action SA

GK ACTION S.A. zakończyła pierwszą połowę br. wynikami finansowymi zgodnymi z oczekiwaniami rynku. W raportowanym okresie przychody wyniosły 1 376 728  tys. zł, zysk netto 18 614  tys. zł. przy marży utrzymanej na poziomie 8,7%. Osiągnięte wyniki to rezultat konsekwentnej realizacji strategii wzrostu w segmentach B2C i B2B. W tym samym czasie Spółka rozwijała trzeci filar działalności – klaster projektów technologicznych mających na celu zwiększenie efektywności biznesu klientów korporacyjnych i instytucjonalnych.

Rozwój oferty i projektów e-commerce własnych B2C oraz na platformach marketplace 

W segmencie e-commerce B2C ACTION S.A. wzmacnia własne domeny: krakvet.pl, pomocedlaseniora.pl, bron.pl oraz sferis.pl. Rozwija także działalność zagraniczną poprzez sklepy zoofaster.cz i zoofaster.de. Równolegle spółka intensyfikuje działania na platformach marketplace, dostosowując się do dominujących trendów rynkowych. 

Widzimy, że na rynku e-commerce konsekwentnie coraz mocniejszą rolę zyskują platformy zakupowe, a przyszłość branży będzie kształtowana przez rozwój sztucznej inteligencji. Dlatego inwestujemy w projekty, które wykorzystując te trendy zapewniają klientom pożądaną przez nich ofertę, zwiększają efektywność naszych partnerów i jednocześnie zapewniają stabilny wzrost Spółki – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

Potwierdzeniem realizacji tej strategii jest niemal 30% wzrost liczby zamówień w pierwszej połowie 2025 roku w porównaniu z tym samym okresem w 2024 roku. 

W B2B akcent na projektach enterprise i sprzedaży zagranicznej 

W segmencie B2B Spółka koncentruje się na sprzedaży i obsłudze rozwiązań enterprise oraz dalszym rozwoju handlu międzynarodowego, m.in. poprzez automatyzację współpracy z partnerami e-commerce. 

Specjalizacja, automatyzacja i sztuczna inteligencja rozwijają się dziś na naszych oczach w tempie, jakie jeszcze kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić. To sprawia, że aby pozostać w grze, potrzeba nam nowego systemu ERP, który wdrażamy oraz rozwoju projektów w firmie koncentrujących się na wykorzystaniu narzędzi AI. I nad tym też intensywnie pracujemy, by biznesowa rzeczywistość była dla nas źródłem inspiracji i owocnej współpracy z partnerami, a nie sztuką negowania nowoczesnej technologii – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

Rozwój trzeciego segmentu biznesu, czyli technologia jako przewaga 

W pierwszej połowie 2025 r. Spółka koncentrowała się na rozwoju oferty kompleksowych rozwiązań dla klientów korporacyjnych i instytucjonalnych, wspierających redukcję kosztów oraz wzrost efektywności. W tym obszarze ACTION S.A. rozwija różne projekty z zakresu optymalizacji operacyjnej bazując na nowoczesnych technologiach energetyki, automatyzacji i robotyki. Dzięki temu siedziba Spółki pod Warszawą staje się centrum technologicznym z rozwiązaniami, które można potem będzie wdrażać u klientów B2B ACTION S.A. Całość tego ekosystemu technologicznego zaplanowana jest tak, by każdy z elementów wspierał się nawzajem generując jeszcze większe optymalizacje. 

ACTION S.A. – Centrum Dystrybucji E-commerce Action zarządza różnymi aspektami handlu hurtowego i detalicznego w Internecie, posiadając w ofercie tysiące produktów z różnych kategorii. Główne segmenty biznesu B2B realizowanego przez własną, e-commercową platformę handlową i-serwis to: ACTION Business Center – odpowiada za dystrybucję rozwiązań zaawansowanych; Home and Living – oferuje produkty do domu i biura, Action Global – prowadzi hurtową sprzedaż internetową zagranicą. W segmencie biznesu B2C ACTION S.A. posiada własne sklepy: sferis.pl, krakvet.pl, 1.pl, bron.pl, pomocedlaseniora.pl sprzedające bezpośrednio lub poprzez znane platformy aukcyjne. ACTION S.A. jest też producentem profesjonalnego sprzętu dla graczy komputerowych ACTINA oraz nowoczesnych i funkcjonalnych produktów do biura oraz domu Activejet. 

Źródło: Action SA

udostępnij: