Przejdź do treści

udostępnij:

Bank Pekao rozwija sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych. Ponad 100 tys. sprzedanych polis i dalsze plany rozwoju

Komunikat od Bank Pekao SA

Bank Pekao S.A. dynamicznie rozwija segment bancassurance, notując znaczący wzrost sprzedaży polis komunikacyjnych. Współpraca z PZU SA i LINK4 TU S.A. oraz możliwość zastosowania porównywarki ofert ubezpieczycieli w kanałach bankowych, okazały się strzałem w dziesiątkę. Od momentu wdrożenia w banku sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych, bank zawarł już ponad 100 tys. umów, a w perspektywie dwóch lat planuje osiągnąć poziom 300 tys. sprzedanych polis. 

- Cieszymy się, że oferta, którą wprowadziliśmy do banku spotkała się z takim zainteresowaniem. Jest to dowodem na to, że klienci oczekują prostych i przejrzystych rozwiązań, które są dostępne tam, gdzie zarządzają swoimi finansami, czyli w naszym przypadku w aplikacji PeoPay, serwisie Pekao24 oraz w oddziałach banku. Klienci doceniają możliwość porównania ofert i zawarcia umowy w dogodnym dla siebie momencie, nawet z 90-dniowym wyprzedzeniem - mówi Maciej Berger, dyrektor Departamentu Bankowości Ubezpieczeniowej w Banku Pekao S.A. - Rozwój oferty ubezpieczeniowej wpisuje się w naszą strategię na lata 2025-2027, w której bancassurance odgrywa coraz ważniejszą rolę - dodaje. 

W ramach strategii bank planuje rozwój linii produktów ubezpieczeniowych dostępnych niezależnie od oferty bankowej (standalone), a także dalsze inwestycje w systemy umożliwiające zdalny zakup ubezpieczeń i zarządzanie polisami. Już dziś aplikacja PeoPay jest drugim pod względem liczby zawieranych umów kanałem sprzedaży, obok oddziałów, które nadal odgrywają kluczową rolę doradczą. W sierpniu br. udział sprzedaży za pośrednictwem aplikacji bankowej PeoPay urósł o 5 proc. r/r i wyniósł 20 proc. ogólnej sprzedaży. Razem z Pekao24 ponad jedna czwarta sprzedaży jest realizowana zdalnie, samodzielnie przez klienta lub w modelu asysty.  

Struktura wiekowa klientów jest zróżnicowana. Wzrasta udział osób młodych, przy utrzymującym się wysokim procencie zainteresowania klientów w wieku 50+/60+. Najwięcej klientów pochodzi z województwa mazowieckiego, a kolejne miejsca zajmują regiony małopolski i podkarpacia. Ponad 70 proc. polis jest odnawianych, co może świadczyć o poziomie satysfakcji z obsługi przez doradców bankowych. 

Bankowe rozwiązania wspierają wybór ubezpieczenia 

Zintegrowany model porównywarki, dostępny w aplikacji PeoPay, serwisie Pekao24 oraz w oddziałach, umożliwia klientom oraz doradcom szybkie zestawienie ofert dwóch ubezpieczycieli. To rozwiązanie wspiera świadomy wybór i upraszcza proces zakupu ubezpieczenia. 

- 100 tys. sprzedanych polis potwierdza, że nasz model biznesowy, wypracowany w ramach Grupy PZU, sprawdza się i przynosi wymierne efekty. Prosty, intuicyjny i omnikanałowy system sprzedaży ofert dwóch rozpoznawalnych marek ubezpieczeniowych – to wszystko wpłynęło na nasz wspólny sukces - komentuje Agnieszka Gocałek, dyrektor zarządzająca ds. Współpracy z Bankami i Partnerami Strategicznymi w PZU SA. 

- Skuteczna sprzedaż ubezpieczeń w formule standalone opiera się na trzech filarach: kompleksowej ofercie produktowej odpowiadającej na potrzeby klientów, zintegrowanym procesie dystrybucji realizowanym przez zaangażowany zespół oraz wspierającej strategii banku. Model wdrożony przez Bank Pekao S.A. zawiera wszystkie te elementy i bardzo szybko zaowocował tak znaczącym sukcesem. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego programu - podkreśla Mariusz Rosa dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu i Bancassurance w LINK4 TU S.A. 

Oferta ubezpieczeń komunikacyjnych dostępnych w Banku Pekao obejmuje OC, AC oraz dodatkowe ubezpieczenia: NNW, assistance na drodze, ochronę szyb i assistance dotyczący świadczeń zdrowotnych po wypadku samochodowym. W ramach autocasco klient ma do wyboru różne warianty likwidacji szkody, w tym: autoryzowany serwis (ASO) - dostępny w obu zakładach, warsztat partnerski (PZU), warsztat dowolny poza ASO (LINK4), kosztorys (głównie w przypadku szkody całkowitej i kradzieży). 

Polisy można zawrzeć z 90-dniowym wyprzedzeniem, a bank przypomina o konieczności ich odnowienia na kolejny okres. Proces sprzedaży został zaprojektowany z uwzględnieniem różnych oczekiwań klientów - zarówno co do możliwości wyboru zakresu ochrony z dostępnych wariantów, sumy ubezpieczenia, jak i sposobu likwidacji szkód. 

Dodatkowe działania wspierające 

Bank Pekao S.A. rozwija sprzedaż ubezpieczeń nie tylko poprzez ofertę produktową, lecz także dzięki działaniom edukacyjnym, szkoleniowym oraz kampaniom skierowanym do ambasadorów ubezpieczeń. W 2025 roku zrealizowano trzy ogólnopolskie akcje promocyjne,  w ramach których klient, który zakupił za pośrednictwem banku nową polisę OC/AC od PZU albo LINK4 oraz spełnił warunki określone w Regulaminie promocji, mógł otrzymać do 100 zł zwrotu od banku. Promocja obejmowała zarówno doradztwo w oddziałach, jak i kanały zdalne, co pozwoliło dotrzeć do szerokiego grona klientów z atrakcyjną ofertą. Trzecia edycja takiej promocji trwa do 30.09.2025 r.
W ramach współpracy z LINK4 S.A. bank zaangażował się w kampanię „Doceniamy dobrych kierowców”, informując klientów o dostępnych promocjach oraz udostępniając kody zniżkowe na wybrane ubezpieczenia komunikacyjne. 

Bank bierze udział także w kampanii PZU SA na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym, wręczając klientom, którzy zawierają ubezpieczenie w banku, naklejki z hasłem „Mistrzu zwolnij”. 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 340 mld zł aktywów. Bank posiada drugą co do wielkości sieć oddziałów w kraju. Należy do liderów bankowości korporacyjnej, a jego klientem jest co druga korporacja w Polsce. Zajmuje pierwszoplanową na rynku pozycję w zarządzaniu aktywami, działalności maklerskiej i private banking. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (Pekao okazało się najbardziej odpornym bankiem, zajmując pierwsze miejsce w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA w 2025 roku wśród 64 banków w Europie). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat wypłacił akcjonariuszom łącznie ponad 20 mld zł.

Źródło: Bank Pekao SA

udostępnij: