Przejdź do treści

udostępnij:

Arlen logo

Komentarz do wyników Arlen za 1h25

Komunikat od Arlen SA

Spółka wczoraj wieczorem opublikowała wyniki za I półrocze 2025 r. 

Przychody w 1H’25 wyniosły 179,3 mln PLN w stosunku do 183,0 mln PLN w 1H’24, co oznacza spadek o 2,1% r/r. 

Udział kontraktów z podmiotami pośrednio lub bezpośrednio kontrolowanymi przez Skarb Państwa w strukturze przychodów ze sprzedaży Grupy wyniósł 72%. Współpraca z czeską firmą PRABOS umożliwiła zdobycie nowych kontraktów (buty sportowe dla 3 RBL o wartości 1 mln PLN (łącznie z opcją) – kwota symboliczna, jednak umożliwiła rozszerzenie asortymentu. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wzrosły z 10,3 mln PLN do 26,6 mln PLN – w maju Spółka m.in. dostarczyła do hiszpańskiego partnera poszycia kamizelek kuloodpornych. 

Marża brutto na sprzedaży (26,8%) nieco słabsza r/r z powodu niższej rentowności segmentu odzieży ochronnej i plecaków. 

Koszty SG&A wyższe o 9,5% r/r (23,2 mln PLN vs 21,2 mln PLN rok temu). 

Wpływ salda pozostałej działalności operacyjnej w 1H’25 (+0,6 mln PLN) neutralny dla wyników. 

EBITDA w 1H’25 wyniosła 28,9 mln PLN (w stosunku do 34,6 mln PLN w analogicznym okresie poprzedniego roku – w celu uzyskania porównywalności wyników r/r wynik EBITDA za 1H’24 należy skorygować in plus o koszty programu motywacyjnego w kwocie 7,7 mln PLN, który obniżył bazę z ubiegłego roku). 

Saldo finansowe z pozytywnym wpływem na poziomie 0,7 mln PLN w wyniku osiągniętych dodatkowych przychodów finansowych z tytułu odsetek. 

Skonsolidowany skorygowany zysk netto j.d. na poziomie 18,8 mln PLN (-17,5% r/r). 

Backlog (bez udziału konsorcjantów) na koniec sierpnia 2025 wyniósł 417 mln PLN (vs 365 mln PLN na koniec czerwca br. 

CAPEX po 1H’25 wyniósł 6,8 mln PLN (22,5% wykonania naszej prognozy na ten rok) 

Konferencja wynikowa z zarządem planowana jest 30 września o godz. 11:00 

Źródło: DM Navigator na podstawie raportu okresowego Arlen S.A. 

Komentarz: Opublikowane wyniki za 1H’25 są niższe r/r z powodu niższych przychodów, wyższych kosztów produkcji, i kosztów SG&A. Zwracamy uwagę na sezonowość biznesu - pierwsze półrocze to głównie startowanie w przetargach i ich kontraktacja, zaś drugie półrocze to realizacja zleceń, więc ma to odzwierciedlenie w wynikach finansowych.

Źródło: Arlen SA

udostępnij: