Przejdź do treści

udostępnij:

17-procentowy wzrost sprzedaży Cloud Technologies Sprzedaż danych do kluczowych klientów wciąż rośnie

Komunikat od Cloud Technologies SA

Cloud Technologies, jeden z największych dostawców danych na świecie, opublikował wyniki sprzedaży do kluczowych klientów za lipiec 2025 roku. Notowany na GPW AdTech ponownie wypracował dwucyfrowy wzrost sprzedaży - w lipcu wzrosła ona o 17% r./r. 

- Wzmocnienie międzynarodowego zespołu sprzedaży i inwestycje zrealizowane w tym roku przyniosły zaplanowane przez nas bardzo dobre efekty, co potwierdzają wyniki sprzedaży do kluczowych klientów w ostatnich miesiącach. Za nami bardzo udany pod względem sprzedaży danych kwartał z historycznie rekordowym wynikiem w czerwcu. Biorąc pod uwagę charakterystyczną dla branży reklamy cyfrowej sezonowość w III kwartale roku, także 17-procentowy wzrost w lipcu jest dobrym, potwierdzającym skuteczność naszych działań wynikiem. Wierzymy, że mamy potencjał, by dalej rosnąć organicznie i zwiększać rok do roku dynamikę sprzedaży. Wzrost ten będzie dodatkowo stopniowo napędzany także rosnącym wykorzystaniem przez klientów naszych autorskich, unikalnych narzędzi AI dla marketerów - komentuje Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies.

Raportowany wskaźnik obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA.

Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji strategii spółka skupia się przede wszystkim na rozwoju organicznym obszaru sprzedaży danych, prowadzi prace badawczo-rozwojowe, które zaowocowały wprowadzeniem w marcu br. nowej wersji platformy do zarządzania danymi, wzbogaconej o funkcjonalności AI, umożliwiające błyskawiczne tworzenie grup docelowych do kampanii online. Spółka inwestuje również w precyzyjnie wybrane podmioty z rynku AdTech, posiadające własną sieć dystrybucji danych - w lipcu 2024 Cloud Technologies nabyła 100% udziałów w norweskiej spółce Nordic Data Resources, a w maju br. przejęła kanadyjską firmę Data Desk. Elementem realizowanej strategii jest również skup akcji własnych (spółka nabyła dotychczas 125 tys. akcji za łączną kwotą 10 mln PLN).  

W ramach strategii Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 27 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2024 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,63 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję. W 2024 roku Cloud Technologies również wypłaciła 1,25 PLN dywidendy na akcję. 

Cloud Technologies to jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, a jego dane zasilają kampanie największych globalnych marek. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience. W marcu 2024 r. OnAudience dołączyła do programu partnerskiego amerykańskiego giganta finansowo-technologicznego Mastercard, a w marcu br. wprowadziła na rynek narzędzie Audience Intelligence, które w kilka sekund przekształca briefy w ultra-precyzyjne grupy odbiorców. Wykorzystując modele językowe oparte na sztucznej inteligencji (LLMs) innowacyjne rozwiązanie tworzy niestandardowe segmenty z precyzją i jakością niedostępną dla człowieka, skracając czas potrzebny na budowanie grup odbiorców z dni lub godzin do zaledwie kilku sekund.

Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA.

Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię Data Management Platform, która działa pod marką OnAudience. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością.

Źródło: Cloud Technologies SA

udostępnij: