Artifex Mundi – wyższe przychody i inwestycje
Komunikat od Artifex Mundi SA
Notowany na GPW producent i wydawca gier w II kwartale zwiększył przychody o 6% rdr., do 26,1 mln zł, przy 9% wzroście wpływów z flagowego produktu – gry Unsolved, które wyniosły 24,8 mln zł. Wyższe o 36% rdr. inwestycje Artifex Mundi w bazę graczy Unsolved, przekładające się na wzrost przychodów w dłuższym okresie, obniżyły bieżącą rentowność spółki.
Artifex Mundi wypracowało w II kwartale br. 5,4 mln zł zysku operacyjnego, wobec 7,1 mln zł przed rokiem, zamykając kwartał z 5,7 mln zł zysku netto (6,9 mln zł w II kwartale br.). W całym I półroczu br. Artifex Mundi zwiększyło przychody o 0,6 mln zł, do 52,8 mln zł, odnotowując 5% wzrost przychodów z komercjalizacji Unsolved, do 49,7 mln zł. EBIT spółki za I półrocze wyniósł 13,1 mln zł (15,2 mln zł rok wcześniej), a wynik netto zmniejszył się o niespełna 0,2 mln zł, do 14,2 mln zł.
Największą pozycją kosztową Artifex Mundi są wydatki na akwizycję graczy dla Unsolved, unikalnej gry free-to-play typu adventure, opartej na ewolucji portfolio gier HOPA giełdowej spółki. W I półroczu wyniosły one 29,8 mln zł, wobec 25,6 mln zł rok wcześniej. Wzrost skali zyskownych inwestycji w pozyskiwanie graczy dla Unsolved został osiągnięty dzięki wykorzystaniu w II kwartale br. nowych kanałów marketingowych.
– Strategicznym celem Artifex Mundi jest posiadanie dwóch skalowalnych gier free-to-play o dużym potencjale komercyjnym. Z tej perspektywy miniony kwartał w naszym wykonaniu oceniam zdecydowanie pozytywnie. Prace nad rozbudową Unsolved o metagrę oraz nad stworzeniem nowej gry RPG przebiegają zgodnie z założeniami oraz harmonogramem, przybliżając nas do momentu rynkowej weryfikacji potencjału obu tytułów. Bieżące wyniki finansowe nie odbiegają od naszych założeń, zgodnie z którymi rok 2025 będzie okresem biznesowej konsolidacji. Jesteśmy zadowoleni ze skuteczności zrealizowanych w minionym półroczu kampanii reklamowych i równocześnie przygotowujemy się do jesiennego wzrostu aktywności na tym polu – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.
Obecnie Artifex Mundi koncentruje się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.
Źródło: Artifex Mundi SA
