Artifex Mundi kończy II kwartał ze wzrostem przychodów
Komunikat od Artifex Mundi SA
Notowany na GPW producent i wydawca gier wypracował w minionym kwartale – według wstępnych danych – 26,2 mln zł przychodów, wobec 24,7 mln zł rok wcześniej. W czerwcu Artifex Mundi, mimo mocnego osłabienia dolara, osiągnął blisko 4,3 mln zł pierwszej marży (przychodów pomniejszonych o wydatki na akwizycję graczy), czyli o 6% więcej niż rok wcześniej. \
Komercjalizacja Unsolved – unikalnej gry free-to-play typu adventure, opartej na ewolucji portfolio gier HOPA Artifex Mundi – przyniosła w czerwcu 7,8 mln zł przychodów (na poziomie z czerwca ub.r.) oraz 3,8 mln zł pierwszej marży (13% wzrost rdr). Istotny wpływ na odnotowane wyniki miało znaczące, 8-procentowe rdr. osłabienie dolara, będącego główną walutą rozliczeniową Spółki. Przychody z komercjalizacji Unsolved, przeliczone według kursu z czerwca 2024 r., byłyby wyższe rdr. o 10%, a pierwsza marża – o blisko jedną czwartą.
– Wyniki Artifex Mundi, wypracowane w minionym kwartale, zasługują na pozytywną ocenę. Dywersyfikacja kanałów marketingowych pozytywnie wpłynęła na efektywność akwizycji graczy, co przełożyło się na wzrost bazy użytkowników Unsolved oraz wyższą sprzedaż. Pomimo osłabienia amerykańskiej waluty, odnotowaliśmy w minionym kwartale zauważalny wzrost przychodów. Drugi kwartał był dla nas udany również w wymiarze deweloperskim – prace nad dwoma strategicznymi projektami: rozbudową Unsolved o metagrę oraz stworzeniem nowej gry RPG, przebiegają zgodnie z harmonogramem. Już tylko miesiące dzielą nas od zaprezentowania efektów naszych działań i wkroczenia w etap dynamicznego zwiększania skali wyników generowanych przez Spółkę – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.
Źródło: Artifex Mundi SA
