One2tribe SA. znacząco poprawia skonsolidowane wyniki w pierwszym kwartale. W planach dalszy wzrost o 30% rocznie
Komunikat od One2tribe
One2tribe SA. spółka technologiczna notowana na rynku NewConnect w pierwszym kwartale 2025 r. zanotowała znaczną poprawę skonsolidowanych wyników finansowych. W raportowanym okresie, w porównaniu rdr., skonsolidowane przychody wzrosły o prawie 20% do 3,9 mln zł natomiast EBITDA wyniosła ponad 0,35 mln zł, co oznacza wzrost o prawie 26%. Zysk brutto zwiększył się o jedną trzecią osiągając 1,15 mln, a strata netto została znacząco zredukowana z 0,38 mln zł do 0,15 mln zł i wynikała głównie z amortyzacji WNiP oraz wartości firmy z odwrotnego połączenia spółek jeszcze w 2022 r. Teraz One2tribe stawia przed sobą cele w aktualizacji strategii rozwoju, a wśród nich: skrócenie cyklu sprzedaży, rozwój oferty dostosowanej do małych i średnich firm oraz monetyzacja narzędzia do motywowania mikro-influencerów.
– Rok 2024 był dla One2tribe czasem fundamentalnych przemian, które mają kluczowe znaczenie z perspektywy inwestorów i klientów. Już w raportowanym okresie widoczne są dwucyfrowe wzrosty zarówno w przychodach, jak i EBITDA. Zamykamy etap porządkowania struktury Grupy, wzmacniamy możliwości technologiczne naszej platformy i otwieramy się na nowe kierunki rozwoju. Dzięki automatyzacji, dywersyfikacji produktów i ekspansji zagranicznej chcemy zwiększyć dynamikę skalowania działalności z wyraźnym celem wzrostu wyników finansowych – mówi Radosław Sosnowski, Prezes Zarządu One2tribe S.A.
W wyniku decyzji podjętych w ubiegłym roku Spółka zdefiniowała nowe kierunki rozwoju oraz wyzwania związane z dalszym skalowaniem działalności. 9 maja 2025 roku One2tribe opublikowała zaktualizowaną strategię rozwoju, będącą odpowiedzią na zmieniające się realia rynkowe i szybki rozwój technologii. Nowe cele zakładają utrzymanie tempa wzrostu przekraczającego 30% rocznie.
W najbliższych miesiącach One2tribe planuje ewolucję swojego modelu biznesowego. Dotychczas koncentrował się on na współpracy z dużymi organizacjami, jednak skalowanie ograniczał długi cykl sprzedaży i złożoność wdrożeń. Spółka pracuje nad narzędziem analitycznym (obecnie w fazie MVP), które pozwoli skrócić cykl sprzedaży w segmencie Enterprise dzięki precyzyjnemu oszacowaniu potencjału zespołów. Jednocześnie planowane jest rozszerzenie oferty na mniejsze firmy i zespoły, które mierzą się z podobnymi wyzwaniami co korporacje, ale dotychczas były poza zasięgiem rozwiązań One2tribe.
– Nadal będziemy rozwijać współpracę z dużymi organizacjami, ale dzięki nowym narzędziom chcemy maksymalnie skrócić proces ofertowania. Prawdziwą zmianą będzie jednak wprowadzenie wersji platformy dla MŚP, dostępnej już dla zespołów liczących 5–10 osób. To pozwoli nam zwiększyć skalę działalności przy ograniczonych kosztach operacyjnych – dodaje Wojciech Ozimek, Wiceprezes Zarządu One2tribe S.A.
Jeszcze w ubiegłym roku One2tribe SA, w ramach nawiązania współpracy z L’Oréal Polska, stworzyła narzędzie do kompleksowej obsługi kampanii z mikro-influencerami. Teraz, zgodnie z nową strategią, Spółka planuje dalszy rozwój i monetyzację tego rozwiązania, które automatyzuje wysyłkę próbek, definiowanie zadań promocyjnych, analizę treści publikowanych w mediach społecznościowych oraz nagradzanie twórców cyfrowych.
– Automatyzacja tych procesów pozwala naszym Klientom obsługiwać kampanie na znacznie większą skalę bez utraty rentowności. To segment o ogromnym potencjale wzrostu, który chcemy zagospodarować. Już dziś widzimy, że niemal wszyscy zaangażowani influencerzy kontynuują udział w programach, gdzie wskaźnik retencji sięga 95%, podczas gdy rynkowa średnia jest ponad dziesięciokrotnie niższa. To dowód na realną wartość naszego rozwiązania – podkreśla Wojciech Ozimek.
W zakresie ekspansji zagranicznej One2tribe koncentruje się na rynku francuskim. Dołączenie do Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP) umożliwi budowę lokalnego zespołu sprzedażowego oraz pogłębienie współpracy w ramach struktur międzynarodowych klientów takich jak L’Oréal, Orange, Play/Iliad czy Sanofi.
Równolegle rozwijana jest spółka zależna Logis2tribe, odpowiedzialna za logistykę nagród. Jej celem jest uruchomienie własnych kanałów sprzedaży w modelu B2B i e-commerce, co zwiększy efektywność operacyjną i pozytywnie wpłynie na wynik Grupy.
W planach na kolejne miesiące znajduje się również wdrożenie programu motywacyjnego dla całego zespołu oraz rozbudowa działu sprzedaży i edukacji. Spółka planuje rozwój sprzedaży w modelu SaaS, a także rozszerzenie działań szkoleniowych i contentowych z udziałem pracowników posiadających kompetencje trenerskie i akademickie.
One2tribe S.A. w oparciu o zbierane przez lata dane i wiedzę z zakresu psychologii behawioralnej stworzyła platformę do zarządzania wydajnością i motywowania pracowników o nazwie Tribeware. To narzędzie, które umożliwia firmom dzielenie celów biznesowych na mniejsze zadania i udostępnianie ich każdego dnia pracownikom w formie ciekawych wyzwań i misji. Mechanizm natychmiastowej informacji zwrotnej oraz system nagród pozwala sprawnie zarządzać talentami pracowników i zwiększać ich zaangażowanie. Platforma, dzięki przemyślanym scenariuszom i zdefiniowanym celom, wpływa na nawyki i zachowania pracowników, którzy nie tylko cyklicznie poprawiają wskaźniki biznesowe takie jak NPS, sprzedaż, obsługa klienta czy wydajność produkcji, ale także zdobywają nową wiedzę i rozwijają się w oparciu o indywidualne możliwości. Z rozwiązania korzystają duże organizacje w kraju i zagranicą m.in. z branży sprzedaży detalicznej (retail), farmaceutycznej, finansowej, budowlanej czy usług telekomunikacyjnych. Wśród klientów One2tribe znajdują się takie marki jak IKEA, Play, Orange, Vision Express, Bayer, Wiśniowski, Sanofi oraz L'Oréal Polska.
Źródło: spółkaOne2tribe
