Przejdź do treści

udostępnij:

Rosnące inwestycje i zysk netto Artifex Mundi

Komunikat od Artifex Mundi SA

Notowany na GPW producent i wydawca gier zakończył I kwartał br. z 15% wzrostem zysku netto, do 8,5 mln zł. Przychody z komercjalizacji flagowego produktu Artifex Mundi, gry Unsolved, wzrosły do 24,9 mln zł, przy nieznacznym spadku całkowitej sprzedaży, do 26,7 mln zł. W kwietniu br. przychody z komercjalizacji Unsolved zwiększyły się o 9% rdr., sięgając 8,5 mln zł, przy rekordowo wysokich inwestycjach w akwizycję graczy.  

Według wstępnych szacunków Artifex Mundi wkroczył w II kwartał br. z 32,2 mln zł na kontach. Część z finansowych zasobów giełdowa spółka wykorzystała w kwietniu br. do istotnego zwiększenia inwestycji w bazę graczy dla Unsolved, które w minionym miesiącu wyniosły 6,9 mln zł, o 33% więcej niż w marcu br. i o 66% więcej niż rok wcześniej. Od początku roku inwestycje w bazę graczy Unsolved wzrosły o 15%, do 20,8 mln zł.  

Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi, podkreśla, że rosnące nakłady na akwizycję graczy są sukcesywne przekuwane w wyższe wpływy z komercjalizacji Unsolved. – Systematycznie pracujemy nad dotarciem do nowych grup graczy dla Unsolved, utrzymując przy tym na niezmiennym poziomie oczekiwane stopy zwrotu z tych inwestycji. Po przyzwoitym, z perspektywy skalowania bazy graczy Unsolved i udanym w wymiarze finansowym pierwszym kwartale roku w kwietniu zintensyfikowaliśmy działania marketingowe, m.in. korzystając z nowych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Wyższe wydatki na user acquisition owocują rosnącymi wpływami z komercjalizacji gry, co stanowi dobry prognostyk dla wyników finansowych Spółki w najbliższych miesiącach – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
 

Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.

Źródło: Artifex Mundi SA

udostępnij: