Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa Wittchen ze stabilną sprzedażą w I kwartale 2025 roku

Komunikat od Wittchen SA

Według wstępnych szacunków, w pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Wittchen zanotowała sprzedaż na poziomie 94 mln zł, co oznacza wzrost o 1,1% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku.  

Przychody ze sprzedaży do klientów detalicznych w pierwszych trzech miesiącach 2025 roku sięgnęły 87,4 mln zł (+3,1% r/r), natomiast w segmencie B2B wyniosły 6,6 mln zł (-19,7% r/r). Niższa sprzedaż w segmencie B2B wynika głównie ze zmiany zasad współpracy z jedną z popularnych platform marketplace. Przed rokiem nabywała ona produkty Grupy Wittchen hurtowo (w związku z czym ta sprzedaż była klasyfikowana jako B2B), a następnie odsprzedawała klientom końcowym. Obecnie produkty sprzedawane poprzez ten marketplace są dostarczane klientom bezpośrednio przez Grupę Wittchen, co zmniejszyło ogólne koszty sprzedaży realizowanej na tej platformie. 

– Pierwszy kwartał tego roku był drugim z rzędu, w którym obserwowaliśmy niewielką poprawę, jeśli chodzi o nastroje konsumenckie. Skala tego zjawiska musi być jednak większa, by przełożyło się to na wyraźniejszy wzrost naszej sprzedaży. Nieustannie mierzymy się również z silną konkurencją zarówno ze strony krajowych, jak i zagranicznych graczy, w tym azjatyckich platform handlowych. Jest ona szczególnie odczuwalna w segmencie walizek, naszej wiodącej kategorii produktowej, odpowiadającej za ponad połowę przychodów Grupy Wittchen. Podejmujemy szereg działań, których celem jest trwały powrót na ścieżkę wzrostów – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A. 

Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce. 
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 8 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.  

Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 

Źródło: Wittchen SA

udostępnij: