Przejdź do treści

udostępnij:

Cloud Technologies poprawiło dynamikę sprzedaży do kluczowych klientów

Komunikat od Cloud Technologies SA

Cloud Technologies, jeden z największych dostawców danych na świecie, opublikował wyniki sprzedaży za listopad 2024 roku. Chociaż zgodnie z przewidywaniami zamknięcie Oracle Advertising na koniec września czasowo wpływa na spadek przychodów ze sprzedaży, to wskaźnik za listopad ub.r. był o 5 punktów procentowych wyższy niż miesiąc wcześniej i wyniósł -2% r/r.  

-  Zamknięcie Oracle Advertising, choć tymczasowo ma negatywny wpływ na dynamikę sprzedaży danych, postrzegamy jako szansę na umocnienie naszej pozycji na rynku. Choć zmiany spowodowane zamknięciem Oracle Advertising mogą jeszcze przez pewien czas wpływać na nasze – oraz innych podmiotów w branży – kanały dystrybucji danych, to wierzę, że ciężka praca naszego zespołu przyniesie pozytywne efekty i przyczyni się do zwiększenia sprzedaży, co wpisuje się w naszą strategię wzrostu organicznego - komentuje Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies. 

Raportowany wskaźnik obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie.  

Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 28 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2023 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,6 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję. 

Cloud Technologies to jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, a jego dane zasilają kampanie największych globalnych marek. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience. W marcu br. OnAudience dołączyła do programu partnerskiego amerykańskiego giganta finansowo-technologicznego Mastercard. 

Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA. 

Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię Data Management Platform, która działa pod marką OnAudience. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością. 
 

Źródło: Cloud Technologies SA

udostępnij: