Przejdź do treści

udostępnij:

PZU zakłada w strategii do '27 wzrost zysku netto do ponad 6,2 mld zł (opis)

PZU zakłada w strategii do 2027 r. wzrost zysku netto do ponad 6,2 mld zł, osiągnięcie wskaźnika ROE z działalności podstawowej na poziomie ponad 19 proc. - podała spółka w strategii na lata 2025-2027.

Jak podano, zysk netto narastająco za ostatnie 12 miesięcy wyniósł 5,3 mld zł, a ROE 17 proc. Celem na 2024 r. jest poziom zysku 4,3 mld zł, a ROE 15,5 proc.

Grupa planuje koncentrację na core business z celem istotnego wzrostu wartości, w tym wzrost przychodów brutto z ubezpieczeń do 36,2 mld zł, ponad 40 proc. wzrost EPS z działalności podstawowej oraz ponad 20 proc. marżę operacyjną w ubezpieczeniach na życie.

Grupa w strategii - jak podano - upraszcza strukturę i wzmacnia sprawność operacyjną i szacuje 400 mln zł dzięki wzrostowi efektywności i synergiom w grupie.

Zakłada również obniżenie wskaźnika COR do poniżej 90 proc. w ubezpieczeniach majątkowych oraz do 25 proc. udział w rynku bancassurance w Polsce oznaczający wzmocnienie pozycji lidera.

W obszarze bancassurance PZU celem strategicznym jest nowe podejście do oferty ubezpieczeń powiązanych z produktami bankowymi, rozszerzenie oferty niepowiązanych ubezpieczeń ochronnych i usług oraz produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych, a także omnikanałowy model dystrybucji i obsługi.

PZU zakłada 50 proc. wzrost liczby ubezpieczonych klientów w bankach z grupy PZU.

Grupa zakłada silny wzrost na dynamicznie rozwijającym się rynku ubezpieczeń przedsiębiorstw. Jako kluczowe dźwignie wzrostu w kolejnych latach wskazuje partycypowanie w największych inwestycjach: KPO, zielonej transformacji, zwiększenie wykorzystania danych w kwotacji i nowe modele pricingowe, lojalizacja kluczowych klientów przy wykorzystaniu programów wspierających operacyjnie oraz zmniejszających ryzyko, automatyzację procesów sprzedażowych i obsługowych z wykorzystaniem nowych technologii oraz GenAI.

PZU chce inwestować w rynek zdrowotny, cyfryzację i ofertę rozwijaną z partnerami, w tym planuje 1 mld zł inwestycji w zdrowie i zakłada 8 mln klientów mojePZU dzięki ucyfrowieniu modelu obsług.

W obszarze zdrowia zakładany jest wzrost przychodów do ponad 3 mld zł (ponad 60 proc. wzrostu) oraz podwojenie wyniku EBITDA.

Grupa planuje także wzrost ekspozycji na zieloną transformację (3 mld zł nowych inwestycji), na innowacje i technologie oraz rozbudowę oferty produktowej dla klientów zewnętrznych.

Zakładany jest także dalszy wzrost klientów kanału mojePZU - do 8 mln w 2027 r. oraz 60 mln logowań.

Grupa obecna jest w pięciu krajach Europy i planuje dalszy rozwój w lekkim modelu ekspansji. Zakłada 500 mln zł dodatkowego przychodu z reasekuracji czynnej poza grupą do 2030 roku.

PZU w strategii zakłada szanse globalne, w tym rosnącą świadomość ryzyk, co będzie akceleratorem wzrostu rynku ubezpieczeń majątkowych do 1,3 bln USD w 2040, przy 5,3 proc. CAGR 2020-2040, a także wzrost zapotrzebowania na usługi medyczne oraz potencjał oszczędności dzięki sztucznej inteligencji na kosztach systemów underwritingowych i windykacyjnych instytucji finansowych.

Szanse lokalne to Polska utrzymująca najwyższy wzrost gospodarczy w Europie Środkowo-Wschodniej, nakłady szacowane na realizację celów transformacji energetycznej Polski oraz wzrost popytu na produkty inwestycyjne w rezultacie zwiększonych oszczędności Polaków.

W ramach ESG planowana jest redukcja emisji CO2 w ubezpieczeniach korporacyjnych w zakresie deklarowania emisji przez klientów do 2030 r. oraz rozszerzenie oceny produktów i uwzględnienie czynników ESG w ocenie ryzyka ubezpieczeniowego i taryfikacji.

(PAP Biznes)

doa/ asa/

udostępnij: