Przejdź do treści

udostępnij:

Zysk netto j.d. Wirtualnej Polski w III kw. '24 wyniósł 77,4 mln zł wobec 71,4 mln zł konsensusu

Zysk netto j.d. Wirtualnej Polski w III kw. 2024 r. spadł o 10,4 proc. rdr do 77,4 mln zł - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładał 71,4 mln zł zysku j.d.

Wirtualna Polska Holding w trzecim kwartale 2024 roku zwiększyła przychody o 7,9 proc. rdr do 437,5 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 436,8 mln zł przychodów.

Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 2,5 proc. do 153,6 mln zł, wobec oczekiwań analityków na poziomie 152,7 mln zł.

W segmencie reklama i subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 7 proc. rdr, do 167,4 mln zł, dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także widocznemu wzrostowi przychodów z subskrypcji.

Skoryg. EBITDA segmentu wzrosła o 2 proc. rdr 60,9 mln zł, co było efektem zahamowania wzrostu kosztów operacyjnych segmentu, zwłaszcza związanych z wynagrodzeniami ( m.in. na skutek zwolnień grupowych dokonanych w trakcie drugiego kwartału 2024 r.). Jak podano, poprawa przychodów reklamowych w 2024 r. wciąż postępuje wolniej od wcześniejszych oczekiwań.

"Zarząd grupy w trakcie 2024 r. podjął działania mające na celu poprawę rentowności, jednak obecnie spodziewa się, że wynik EBITDA segmentu w całym 2024 r. może być lekko niższy w porównaniu do 2023 r." - dodano.

W nadchodzących kwartałach grupa spodziewa się kontynuacji wzrostu udziału reklamy internetowej w całym rynku reklamy.

W segmencie turystyka przychody wzrosły o 12 proc. rdr, do 208,4 mln zł, w wyniku silnego wzrostu przychodów spółki oferującej pakiety wyjazdów zagranicznych Wakacje .pl.

Skoryg. EBITDA segmentu wzrosła o 2 proc. rdr, do 85,3 mln zł. Na zaraportowaną dynamikę wzrostu EBITDA w trzecim kwartale wpływ miała sezonowość biznesu turystycznego, zwłaszcza bardzo wysokim udziałem przedsprzedaży wyjazdów zagranicznych w 2024 r. Dodatkowo, niższe tempo wzrostu EBITDA w trzecim kwartale w porównaniu do wzrostu przychodów było związane z m.in.: ponadprzeciętnym poziomem rentowności spółki Wakacje .pl w okresie porównywalnym 2023 r. oraz negatywnym wpływem transformacji modelu biznesowego Nocowanie w kierunku rezerwacyjności.

W nadchodzących okresach spółka spodziewa się kontynuacji wzrostu rynku turystyki zagranicznej. Liczba rezerwacji przedsprzedaży sezonu Zima 2024/25 jest dwucyfrowo wyższa rdr, co wskazuje na kontynuację silnego popytu na turystykę zagraniczną.

W segmencie finanse konsumenckie, przychody wzrosły o 2 proc. rdr, do 48,3 mln zł.

W Superauto, w głównej działalności pośrednictwa w finansowaniu przychody zanotowały dwucyfrową dynamikę wzrostu, jednocześnie, przychody całego segmentu były pod negatywnym wpływem spadku udziału sprzedaży samochodów własnych w całkowitym wolumenie (ze sprzedaży których przychody są wykazywane w pełnej wartości). Większa skala sprzedaży samochodów własnych była powiązana z przejściową ograniczoną dostępnością nowych samochodów na rynku oraz z dynamicznie rosnącymi średnimi cenami, co było spowodowane problemami z łańcuchem dostaw po pandemii. Skoryg. EBITDA segmentu wzrosła o 21 proc. rdr, do 6,9 mln zł.

Narastająco, po trzech kwartałach 2024 r. przychody WP Holding wzrosły o 8,6 proc. rdr do 1,17 mld zł, skoryg. EBITDA o 3,2 proc. do 336,3 mln zł, a zysk netto j.d. spadł o 4,7 proc. do 110,9 mln zł.

Jak podano, zysk netto był pod negatywnym wpływem kosztów o charakterze jednorazowym (koszty związane z restrukturyzacją zatrudnienia, rozpoznane przede wszystkim w drugim kwartale 2024 r.).

(PAP Biznes)

doa/

udostępnij: