Przejdź do treści

udostępnij:

CD Projekt miał w III kw. 78,1 mln zł zysku netto j.d. oraz 117,3 mln zł zysku EBITDA

Grupa CD Projekt miała w trzecim kwartale 2024 roku 78,1 mln zł zysku j.d. netto, wobec 202,86 mln zł rok wcześniej - podał producent gier w raporcie kwartalnym. Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że zysk EBITDA spółki wyniósł 117,3 mln zł. Konsensus PAP zakładał 80,4 mln zł zysku netto j.d. oraz 105 mln zł EBITDA.

Zysk operacyjny spółki wyniósł 80,6 mln zł, wobec 186,2 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku. Konsensus PAP Biznes zakładał 76,5 mln zł wyniku EBIT.

Z kolei przychody producenta gier w III kw. osiągnęły poziom 227,5 mln, wobec 442 mln zł rok wcześniej. Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wyniosła 227 mln zł.

Franczyza cyberpunkowa wypracowała w III kw. 115,6 mln zł przychodów, a gry z uniwersum wiedźmińskiego kontrybuowały w przychodach za III kw. w wysokości 54,4 mln zł.

W III kw. segment RED wypracował 79,1 mln zł zysku netto i 181,1 mln zł przychodów, a segment GOG zanotował 1 mln zł straty netto oraz 49,3 mln zł przychodów.

Narastająco od początku 2024 roku CD Projekt zanotował 248,15 mln zł zysku netto j.d., wobec blisko 290 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny osiągnął poziom 220,9 mln zł w porównaniu do 281,15 mln zł rok wcześniej.

Przychody spółki po trzech kwartałach wyniosły 652,8 mln zł, wobec 767,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

"Mamy za sobą kolejny bardzo mocny kwartał sprzedaży. Cyberpunk 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności nadal cieszy się świetną sprzedażą, ale również Wiedźmin 3 ma za sobą bardzo udany okres. Łącznie nasz skumulowany zysk od początku roku osiągnął już blisko ćwierć miliarda złotych, a przed nami jeszcze czwarty, najistotniejszy sprzedażowo kwartał roku" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, CFO spółki Piotr Nielubowicz.

CD Projekt w prezentacji wynikowej poinformował, że na koniec października przy projekcie Polaris, grze otwierającej nową wiedźmińską trylogię pracowało 400 deweloperów, o dziesięcioro mniej niż na koniec lipca 2024 roku. Przy projekcie Orion, czyli kontynuacji Cyberpunka, pracowało 64 deweloperów, wobec 60 na koniec lipca. Z kolei przy projekcie Syriusz aktualnie pracuje 42 deweloperów - bez zmian względem lipca.

Zespół pracujący nad nowym IP pod nazwą kodową Hadar liczy 18 deweloperów, o dwóch mniej niż na koniec lipca 2024 roku.

Spółka w prezentacji wynikowej poinformowała, że projekt Polaris znajduje się aktualnie w fazie produkcji.

"Kilka tygodni temu zespół odpowiedzialny za rozwój Polarisa zakończył etap preprodukcji i rozpoczął fazę produkcji, czyli najintensywniejszą część developmentu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów w pracach nad projektem" - powiedział joint CEO CD Projektu Michał Nowakowski.

Ponadto deweloper gier wskazał w prezentacji, że sprzedaż gry Cyberpunk 2077 osiągnęła 30 mln kopii, a sprzedaż samego dodatku do gry pt. Widmo Wolności 8 mln sztuk.

"W mniej niż 4 lata od premiery sprzedaliśmy już łącznie 30 milionów kopii Cyberpunka 2077. Z kolei dodatek Widmo Wolności - w nieco ponad rok - został sprzedany w ponad 8 milionach egzemplarzy" - powiedział Nowakowski.

(PAP Biznes)

mcb/ osz/

udostępnij: