Grupa BoomBit w I półroczu '24 miała 18,6 mln zł skon. zysku EBITDA i 8,3 mln zysku netto
Grupa BoomBit w I półroczu '24 miała 18,6 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA i 8,3 mln zysku netto, a po wyeliminowaniu wpływu zdarzeń o charakterze jednorazowym skonsolidowana skorygowana EBITDA grupy wyniosła 13 mln zł, a skorygowany wynik netto wyniósł 3,9 mln zł - podał producent gier mobilnych w raporcie.
W I półroczu 2024 r. grupa odnotowała 112,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym: w tym 108,4 mln zł z gier mobilnych i 3,9 mln zł z projektów blockchain.
Jak podano w komunikacie prasowym, wśród najpopularniejszych tytułów znalazły się Hunt Royale (20,1 mln zł), Darts Club (15,7 mln zł) oraz Falling Art Ragdoll Simulator (7,1 mln zł). Przychody z gier Mid-Core wyniosły w analizowanym okresie około 60,3 mln zł (78,9 mln zł w I pół. 2023), a niższe przychody z tego segmentu gier były pochodną ograniczonych wydatków na User Acquisition, głównie w Hunt Royale.
Gry z gatunku Hyper-Casual wypracowały około 48,1 mln zł (48,4 mln zł w I pół. 2023). Grupa BoomBit wprowadziła w tym roku na rynek nowe tytuły z tego gatunku takie jak Offroad Runner czy Downhill Race League.
"W analizowanym okresie wpływ na wyniki miało księgowe rozpoznanie utraty kontroli grupy BoomBit nad ADC Games. W kolejnych okresach sprawozdawczych ADC, wraz ze swoimi spółkami zależnymi, będzie wyceniana w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym spółki według metody praw własności jako spółka stowarzyszona. Na podstawie dokonanej wyceny wartość godziwa posiadanych przez nas udziałów w ADC Games wyniosła 2,1 mln USD (8,5 mln zł), a zysk przed opodatkowaniem z tego tytułu wyniósł 10,1 mln zł" - napisano.
"W rachunku wyników został on częściowo skompensowany innym zdarzeniem o charakterze jednorazowym, tj. odpisami z tytułu utraty wartości nakładów na prace rozwojowe w łącznej kwocie 4,2 mln zł. Po wyeliminowaniu wpływu wszystkich tych zdarzeń skonsolidowana skorygowana EBITDA Grupy BoomBit wyniosła w pierwszym półroczu 2024 r. 13,0 mln zł, a skorygowany skonsolidowany wynik netto ukształtował się na poziomie 3,9 mln zł" - dodano.
W samym II kw. 2024 grupa miała 12,1 mln zł EBITDA (6,2 mln zł skorygowanej EBITDA) i 6,3 mln zysku (1,4 mln zł skorygowanego). W samym segmencie gier mobilnych, wyniki te wyniosły odpowiednio 6,5 mln zł skorygowanej EBITDA i 2,5 mln zł skorygowanego zysku netto. Segment blockchain miał -0,3 mln zł skorygowanej EBITDA oraz -1,0 mln zł straty netto.
"Naszym głównym celem w ostatnich miesiącach była konsekwentna praca nad przygotowaniem nowych tytułów oraz rozwój dotychczasowych projektów. Planując nasze działania rozwojowe, postawiliśmy na dywersyfikację źródeł przychodów. Obecnie naszym podstawowym ich źródłem jest wydawanie gier na platformy mobilne, głównie na AppStore, Google Play, Nintendo oraz w Web3 (gry blockchain)" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Marcin Olejarz.
"Intensywnie pracujemy nad zwiększeniem naszego znaczenia na platformach alternatywnych, takich jak Steam, konsole i Telegram, tak aby docelowo stać się wiodącym wydawcą wieloplatformowym. W ramach realizowanej przez nas strategii dywersyfikacji pozyskujemy również klientów na nasze narzędzia Business Intelligence oraz Playable Ads. Podpisaliśmy już kilka umów na świadczenie tych usług, a otrzymywany od klientów feedback utwierdza nas w przekonaniu, że dysponujemy unikalnym know-how w tych obszarach, co spotyka się z dużym zainteresowaniem rynku" - dodał.
(PAP Biznes)
alk/ osz/