Przejdź do treści

udostępnij:

Wittchen ocenia, że konsumenci nadal są ostrożni, jeśli chodzi o wydatki; liczy na odwrócenie negatywnej tendencji

Wittchen ocenia, że konsumenci nadal są ostrożni, jeśli chodzi o wydatki, ale liczy, że zdoła trwale odwrócić negatywną tendencję i dąży do zwiększenia sprzedaży we wszystkich kanałach - poinformowała w komunikacie prasowym grupa zajmująca się sprzedażą galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz dodatków i akcesoriów.

"Konsumenci wciąż są bardzo ostrożni, jeżeli chodzi o wydatki, co potwierdzają raportowane przez GUS niskie odczyty dotyczące sprzedaży detalicznej w kategorii: tekstylia, odzież i obuwie. Obserwujemy również wyraźne schłodzenie koniunktury w Niemczech, które są dla nas jednym z kluczowych rynków zagranicznych. W takim otoczeniu w drugim kwartale osiągnęliśmy niewielki wzrost sprzedaży i liczymy, że zdołamy trwale odwrócić negatywną tendencję z dwóch poprzednich kwartałów. Dążymy do zwiększania sprzedaży we wszystkich kanałach i jednocześnie uważnie kontrolujemy koszty" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Jędrzej Wittchen.

Ocenił, że grupa notuje rosnący udział przychodów ze sprzedaży w sieci stacjonarnej, gdzie klienci w mniejszym stopniu są wrażliwi na cenę, która w przypadku zakupów online często przesądza o zakupie.

"W pierwszym półroczu kontynuowaliśmy inwestycje w rozwój sprzedaży za granicą, zarówno online, jak i w sieci stacjonarnej. Uruchomiliśmy salony w Niemczech, Austrii i Rumunii. Rumuński rynek jest obiecujący, bo przeciętny dochód rozporządzalny konsumentów rośnie i wykazują oni większą skłonność do zakupów. Jeszcze w tym roku planujemy otworzyć w Bukareszcie trzeci salon marki Wittchen" - dodał prezes.

Grupa chce także uruchomić własny e-sklep w Słowacji. Na koniec drugiego kwartału produkty marki Wittchen były oferowane w 24 krajach Europy, za pośrednictwem 7 własnych e-sklepów oraz 46 platform marketplace.

Jak podano, Wittchen zmodernizuje i rozbuduje własne centrum logistyczne w Palmirach koło Warszawy. Obecne dwie hale magazynowe zostaną uzupełnione o trzeci budynek, zaś wyposażenie hali nr 1 zostanie w dużym stopniu zautomatyzowane. Na przełomie 2024 i 2025 r. planowne jest zakończenie prac projektowych i przygotowawczych. Rozpoczęcie budowy hali magazynowej zaplanowane jest obecnie na 2025 rok.

W drugim kwartale 2024 r. grupa Wittchen osiągnęła 112,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o ponad 2 proc. rdr. Wypracowany w tym okresie zysk operacyjny wyniósł 16,5 mln zł (+4,8 proc. rdr), a wynik EBITDA sięgnął 24,4 mln zł (+6,7 proc. rdr).

Zdecydowaną większość przychodów grupy (ok. 83 proc.) stanowi sprzedaż krajowa, która w drugim kwartale zwiększyła się o ponad 6 proc. rdr do ponad 93 mln zł, głównie dzięki wzrostowi w segmencie klientów biznesowych.

"Wzrost ten z nawiązką skompensował niższą sprzedaż na rynkach zagranicznych, na co wpłynęło pogorszenie koniunktury w Niemczech oraz umocnienie się złotego wobec euro (negatywny wpływ na poziom sprzedaży wyrażonej w polskiej walucie)" - dodano.

W drugim kwartale marża brutto na sprzedaży wyniosła 62,1 proc.

Poniżej przedstawiamy wyniki Wittchen w drugim kwartale 2024 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników. Dane w mln zł.

2Q2024 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2024 rdr
Przychody 112,8 112,0 0,8% 2,2% 21% 205,8 -0,5%
EBITDA 24,4 20,1 21,2% 6,6% 73% 38,5 -9,0%
EBIT 16,5 12,7 30,4% 4,6% 139% 23,4 -17,1%
zysk netto j.d. 11,8 9,7 21,3% -10,5% 142% 16,7 -28,3%
marża EBITDA 21,6% 18,0% 3,65 0,90 6,43 18,73% -1,76
marża EBIT 14,6% 11,3% 3,33 0,33 7,22 11,37% -2,29
marża netto 10,5% 8,7% 1,77 -1,48 5,22 8,10% -3,14

(PAP Biznes), #WTN

doa/ gor/

Zobacz także: Wittchen SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: