Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa PMPG Polskie Media z nowym portalem medycznym

PMPG Polskie Media, holding mediowy notowany na głównym parkiecie warszawskiej giełdy, startuje z nowym projektem wydawniczym o profilu medycznym. Serwis ekspercki NewsMed.pl będzie kolejnym filarem AWR Wprost, będącej częścią Grupy, z celem informowania opinii publicznej o najnowszych wiadomościach ze świata zdrowia i medycyny. Katarzyna Pinkosz, jedna z najbardziej utytułowanych i cenionych dziennikarek medycznych w Polsce została redaktor naczelną portalu.

- Obraliśmy za cel stworzenie nowoczesnego i profesjonalnego serwisu informacyjnego o charakterze medyczno-zdrowotnym. Powstanie NewsMed.pl wpisuje się działania w ramach nowej strategii Grupy na lata 2024-2026. W tych latach zamierzamy rozwijać nowe kategorie treści, dostosowane do aktualnych trendów rynkowych i zainteresowań czytelników. W planach mamy również digitalizację naszych treści oraz poszerzenie grona podmiotów należących do holdingu – mówi Katarzyna Gintrowska, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

NewsMed.pl to portal ekspercki, który swoim przekazem ma trafiać do osób zainteresowanych nowoczesną medycyną i funkcjonowaniem systemu ochrony zdrowia w Polsce. Serwis zamierza skoncentrować się na gronie przedstawicieli zawodów medycznych, ekspertów systemu zdrowia, jak również pacjentów, którzy chcą uzyskać informacje na temat aktualności ze świata nauki, medycyny i zdrowia. Wydawca podjął decyzję o wydzieleniu tematyki systemowej i treści dedykowanych dla specjalistów medycyny od publikacji tylko o zdrowiu. Jednak, będą one regularnie publikowane na zdrowie.wprost.pl.

- W ostatnich latach, stopniowo rozwijaliśmy dział na łamach Wprostu, poświęcony tematyce zdrowotnej. Organizowaliśmy liczne wydarzenia i konferencje tj. „Wizjonerzy Zdrowia”, „Wprost o Zdrowiu”, podczas których eksperci medyczni, lekarze i pacjenci dyskutowali o nowoczesnej medycynie i funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia w Polsce. Postępujące badania w tych dziedzinach, potrzeby pacjentów oraz kierunek zdrowia publicznego zainspirowały nas do zwiększenia naszego udziału w dyskusji publicznej na ten temat. Kierowaliśmy się wizją stworzenia serwisu eksperckiego na temat nowoczesnej medycyny i systemu ochrony zdrowia, ale również ogólnopolskiej platformy dyskusji i dialogu między ekspertami a pacjentami – mówi Katarzyna Pinkosz, redaktor naczelna NewsMed.pl.

Do współtworzenia portalu zaproszono ekspertów systemu ochrony zdrowia, jak również ekspertów klinicznych. Współpracę z NewsMed zadeklarowali prof. Robert Gil, prof. Przemysław Mitkowski, prof. Marcin Czech, dr. n. ekonomicznych Małgorzata Gałązka-Sobotka, prof. Piotr Rutkowski, prof. Marcin Moniuszko, prof. Marek Rękas i prof. Konrad Rejdak.

NewsMed.pl jest trzecim w tym roku serwisem stworzonym w ramach AWR Wprost. Dwa pierwsze, to quizik.pl i smaki.pl, z czego ten drugi w cztery miesiące osiągnął ponad 1,2 mln RU (Real Users), plasując PMPG Polskie Media na 9. miejscu w kategorii „Kuchnia i Gotowanie”.

O spółce PMPG Polskie Media:

Spółka holdingowa notowana na głównym parkiecie Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych (GPW: PGM). Działa na rynku tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca serwisu wprost.pl,
e-tygodnika „Wprost” i „Magazynu Wprost Premium” oraz spółka Orle Pióro, wydawca serwisu dorzeczy.pl i tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”. Spółka aktywnie inwestuje również w nowe projekty o charakterze startupowym.

Źródło: Spółka, #PGM

Zobacz także: PMPG Polskie Media SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: