Przejdź do treści

udostępnij:

Agora podniosła prognozę wzrostu rynku reklamy w '24 do 6-8 proc.

Agora podniosła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2024 roku do 6-8 proc. z 5-7 proc. wcześniej przewidywanych - podała spółka w raporcie. Podniesione zostały prognozy dla rynku reklamy TV i w internecie.

"Dynamika rynku reklamowego, zarówno w pierwszym jak i w drugim kwartale 2024 r. była lepsza od oczekiwań. Spółka postanowiła zmienić swoje oczekiwania co do tempa wzrostu całego rynku reklamy oraz kilku segmentów rynku w całym 2024 roku. Agora oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2024 r. będzie na poziomie około 6-8 proc. Spółka zdecydowała się na korektę prognoz, mimo dużej niepewności geopolitycznej, niepewności co do tempa wzrostu gospodarczego i poziomu inflacji oraz kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw.

W drugim kwartale 2024 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2023 r. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług około 3,33 mld zł. Wzrost wydatków reklamowych dotyczył wszystkich segmentów rynku z wyjątkiem prasy. W pierwszym kwartale 2024 r. dynamika rynku reklamowego wyniosła 11 proc., a wzrost wydatków dotyczył wszystkich mediów z wyjątkiem prasy.

Agora podniosła prognozy dla rynku reklamy telewizyjnej do 4-6 proc. z 3-5 proc. wcześniej przewidywanych.

Na reklamę w internecie przewidywania zwiększyły się do 7-10 proc. z 5-8 proc. wcześniej .

Agora zmieniła również przewidywania dotyczące spadku reklamy w prasie do 8-11 proc. z 5-8 proc.

Bez zmian pozostała prognoza wzrostu wydatków na reklamę w kinie w 2024 roku (9-14 proc.), w radiu (4-7 proc.) i reklamie zewnętrznej (10-15 proc.)

(PAP Biznes), #AGO

epo/ gor/

Zobacz także: Agora SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: