Wyniki finansowe BoomBit w 3 kwartałach 2019
BoomBit, międzynarodowy deweloper i wydawca gier na platformy mobilne, podsumował 3 kwartały 2019 roku.
W trzech kwartałach 2019 przychody Grupy BoomBit wyniosły 37 mln zł i były wyższe o ok. 10 mln PLN (ok. 37%) rok do roku. W samym III kwartale 2019 przychody osiągnęły rekordowy w historii Grupy poziom 14,8 mln zł. Po III kwartałach zysk EBITDA Grupy BoomBit wyniósł 1,2 mln zł, natomiast na poziomie operacyjnym oraz netto Grupa zanotowała stratę (odpowiednio w wysokości 3 mln zł oraz 2,9 mln zł). Wydatki na user acquisition w 3 kwartałach 2019 zamknęły się kwotą 10,4 mln zł.
Najważniejszymi grami Grupy BoomBit, generującymi w 3 kwartałach 2019 największe przychody są gry w formule GaaS: Tanks A Lot!, Darts Club oraz Idle Coffee Corp, które przyniosły w omawianym okresie łącznie ok. 25 mln zł przychodów (ok. 68% łącznych przychodów Grupy w tym okresie). Łącznie gry GaaS wygenerowały 27,8 mln zł przychodów w 3 kwartałach 2019 (ok. 75% łącznych przychodów Grupy). Główne źródła przychodów Grupy to mikropłatności w grach oraz sprzedaż cyfrowych kopii (ok. 20 mln zł i 54% udziału w przychodach) oraz reklamy w grach (ok. 15,7 mln zł i 42% udziału w przychodach). Pod względem geograficznym największy udział w przychodach ma Ameryka Północna (39% udziału), Europa (35%) oraz Azja (21%).
W maju br. spółka pozyskała w ofercie publicznej 24,7 mln zł. Środki pozyskane z oferty przeznaczane są na rozwój gier oraz akwizycje użytkowników.
- Między innymi to dzięki środkom pozyskanym z IPO, Grupa BoomBit osiąga znacznie wyższe przychody niż wcześniej. Środki te pozwoliły na dużo szybszy rozwój i optymalizację portfolio gier, co wprost przekłada się na poziomy przychodów. W samym III kwartale 2019 nasze przychody osiągnęły rekordowy poziom 14,8 mln zł i były prawie 2,5-krotnie wyższe rok do roku – podkreśla Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.
Oprócz rozwoju portfolio gier, cały czas pracujemy nad strategią wydatków na user acquisition, która jest jest związana m.in. z KPI gier, oczekiwanemu zwrotowi z inwestycji, jak również ze zmiennymi warunkami rynkowymi. W listopadzie nasze wydatki marketingowe będą już nieco wyższe niż w październiku, m.in. ze względu na debiuty nowych gier – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.
Grupa BoomBit cały czas się rozwija, powiększając portfolio swoich gier oraz wprowadzając je na nowe platformy. W listopadzie br. zadebiutowały dwie nowe gry GaaS: Monster Idle Factory (debiut 7 listopada) oraz Archery Club (debiut 21 listopada). W tym miesiącu nastąpił także soft launch gry Cooking Festival oraz debiut na platformie Nintendo Switch gry Tiny Gladiators.
- 21 listopada br. miał miejsce globalny launch naszej długo oczekiwanej gry - Archery Club. Dane dotyczące monetyzacji i retencji pokazują, że gra ma znacznie większy potencjał niż DartsClub. Świadczą o tym także wyniki osiągnięte przez grę w pierwszych dniach po debiucie - w pierwszym tygodniu gra zanotowała blisko milion pobrań. - mówi Hannibal Soares, Wiceprezes Zarządu BoomBit S.A.
- Rozwijamy się także w kierunku innych platform. Bardzo ciekawą opcją rozwoju dla nas jest platforma Nintendo Switch. Po udanym debiucie na Switchu gry Build a Bridge!, wprowadziliśmy tam kolejny nasz tytuł - Tiny Gladiators. Tytuł ten został specjalnie uatrakcyjniony pod konsolę, oferując nowe rozwiązania i tryby rozgrywki. Planujemy sukcesywnie wprowadzać na Switcha kolejne tytuły. Myślimy także o dostosowywaniu naszych gier do innych platform – dodaje Hannibal Soares.
Grupa BoomBit rozpoczęła także proces optymalizacji struktury kosztowej. Proces ten dotyczy w szczególności obszaru HR.
- Nadrzędnym celem procesu optymalizacji kosztowej jest dostosowanie zasobów osobowych do aktualnych potrzeb firmy oraz cyklu życia projektów. Koncentrujemy się obecnie na najbardziej perspektywicznych tytułach, które w kolejnych miesiącach przyczynią się do zwiększenia naszej bazy przychodowej oraz generowanych przepływów pieniężnych – mówi Marek Pertkiewicz, Członek Zarządu BoomBit ds. finansowych.
- Ze względu na znaczący wzrost organizacji, a co za tym idzie bazy kosztowej oraz wysoki poziom wydatków na user acquisition oraz jednorazowe koszty związane z IPO, na poziomie operacyjnym i netto po III kwartałach zanotowaliśmy stratę. Jest to jednak nieodzowny koszt dynamicznego rozwoju Grupy. Jestem przekonany, że nowe perspektywiczne debiuty, dostosowane budżety marketingowe oraz prowadzone działania zmierzające do poprawy efektywności kosztowej w Grupie przyniosą pozytywne efekty – podsumowuje Marcin Olejarz.
O Grupie:
BoomBit S.A. to międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych oraz jedna z największych polskich spółek z branży. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Do najpopularniejszych gier BoomBit należą Dancing Line, Build a Bridge!, Tanks A Lot!, Darts Club, Idle Coffee Corp, Car Driving School Simulator oraz gry z serii Tiny Gladiators. Grupa BoomBit to również MoonDrip (projekt joint venture z chińskim Habby, wydawcą m.in. gry Archero) oraz SuperScale, który specjalizuje się w optymalizacji oraz skalowaniu gier.
Źródło: Spółka, #BBT
