Amica Wronki zaktualizowała strategię, chce przeznaczać do 35 proc. zysku na dywidendę
Amica Wronki przedstawiła zaktualizowaną strategię do 2023 roku, która zakłada m.in. przeznaczanie na dywidendę co roku do 35 proc. zysku netto, wzrost EBITDA do 330 mln zł i utrzymanie współczynnika dług netto/EBITDA poniżej 2x - poinformowała spółka w komunikacie.
Amica Wronki podała, że zaktualizowana strategia HIT 2023 uwzględnia zmiany w otoczeniu rynkowym, w którym działa grupa.
"Strategia zakłada uzyskanie pozycji jednego z trzech największych producentów sprzętu grzejnego w Europie oraz osiągnięcie parametrów finansowych na poziomie 4 miliardów złotych i 8 proc. EBITDA w 2023 r." - napisano w komunikacie.
Kluczowe założenia strategii obejmują koncentrację na rynkach europejskich, przy jednoczesnym wzroście udziałów na zyskownych rynkach pozaeuropejskich, koncentrację na segmencie sprzętu grzejnego jako głównym stymulatorze sprzedaży, budowanie silnej pozycji w segmentach głównych grup produktowych na rynkach, na których grupa rozpoznaje możliwość budowy przewagi konkurencyjnej w oparciu o własne marki, a także transformację cyfrową w obszarze produkcji, sprzedaży oraz organizacji procesów we wszystkich działach Grupy.
Amica zapowiada też nakłady inwestycyjne na zwiększenie zdolności produkcyjnych sprzętu grzejnego (Fabryki Kuchni) we Wronkach, zwiększenie inwestycji w obszarze IT, znaczące inwestycje w zakresie automatyzacji produkcji.
Zaktualizowana strategia zakłada tworzenie wartości dla akcjonariuszy w oparciu o dwa podstawowe elementy: wzrost wartości grupy wraz ze wzrostem EBITDA (cel na 2023 r. to 330 mln zł) przy utrzymaniu współczynnika dług netto/EBITDA poniżej 2, a także stabilną politykę wypłaty dywidendy zakładającą przeznaczenie do 35 proc. zysku netto na wypłatę dywidendy każdego roku, przy uprzednim zabezpieczeniu środków na kluczowe projekty inwestycyjne, stabilnej sytuacji operacyjnej, finansowej i oczekiwanej wielkości przepływów środków pieniężnych oraz uwzględnieniu panującej koniunktury gospodarczej.
(PAP Biznes), #AMCpr/ gor/
