Amica w zaktualizowanej strategii do 2023 roku chce kontynuować przejęcia
Amica w zaktualizowanej strategii do 2023 roku zakłada dalszy rozwój poprzez m.in przejęcia - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Jacek Rutkowski.
"Analizujemy możliwość przejęć, skupiając się na sile marek i nowych rynkach" - powiedział prezes.
"Gdyby nadarzyła się okazja akwizycyjna, która by spowodowała, że miałoby sens przekroczenie wskaźnika na poziomie 2x, to będzie to przedmiotem obrad i rady nadzorczej i akcjonariuszy w formie NWZ" - dodał.
Zaktualizowana strategia grupy Amica do 2023 roku zakłada wejście do pierwszej trójki producentów sprzętu grzejnego w Europie. Wśród celów finansowych jest utrzymanie wskaźnika dług netto/EBITDA poniżej 2x.
Rutkowski podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że grupa analizuje możliwości rozwoju na rynku amerykańskim.
Amica we wrześniu 2019 roku podpisała z hiszpańską firmą Fagor umowę licencyjną dotyczącą korzystania z marki "Fagor" przez kolejne 30 lat. Roczna opłata licencyjna ma być uzależniona od przychodów marki Fagor, ale nie niższa niż 1 mln euro przez pierwsze dwa lata obowiązywania umowy, w trzecim roku nie niższa niż 1,1 mln euro, a w czwartym 1,3 mln euro. Zakres licencji obejmuje duży sprzęt AGD, tj. w szczególności piekarniki do zabudowy, płyty do zabudowy, kuchnie wolnostojące, okapy, kuchenki mikrofalowe, lodówki, zamrażarki, pralki, suszarki oraz zmywarki.
Na rynku brytyjskim grupa od grudnia 2015 roku jest właścicielem dystrybutora AGD, spółki CDA. Od 2017 roku do Amiki należy też francuski dystrybutor sprzętu AGD spółka Sideme.
(PAP Biznes), #AMCepo/ osz/
