Przejdź do treści

udostępnij:

Aktualizacja strategii Amiki zakłada 4 mld zł przychodów i 8 proc. marży EBITDA w '23

Zaktualizowana strategia Amiki zakłada m.in. osiągnięcie 4 mld zł przychodów i 8 proc. marży EBITDA w 2023 roku. Produkcja piekarników i kuchni wolnostojących ma zwiększyć się do 1,9 mln sztuk z 1,38 mln w 2018 roku - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

Dotychczasowa dziesięcioletnia strategia grupy HIT 2023 zakładała osiągnięcie ok. 5 mld zł przychodów i 9 proc. rentowności EBITDA. Sprzedaż dużego sprzętu grzejnego miała w 2023 roku wynieść 2,2 mln sztuk.

"Amica wypracowała mocne kompetencje w zakresie produkcji sprzętu grzejnego, dlatego zamierzamy wykorzystać nasze przewagi w tym zakresie, stając się do roku 2023 jednym z trzech największych producentów sprzętu grzejnego w Europie, gdzie skoncentrujemy również wysiłki sprzedażowe" - powiedział prezes spółki Jacek Rutkowski.

"Naszym celem do 2023 roku jest osiągnięcie 4 mld zł obrotu. Wzrost sprzedaż w latach 2013-2018 wynosił średnio 10 proc. W tych ostatnich czterech latach liczymy, że to będzie powyżej 7 proc.(...) marża EBITDA w 2018 roku wyniosła 7 proc. Planujemy, że do 2023 będzie rosła do 8 proc." - dodał członek zarządu Michał Rakowski.

W 2018 roku grupa wyprodukowała 842 tys. kuchni wolnostojących i 534 tys. piekarników.

Prezes zapowiedział, że w 2023 roku produkcja ma wzrosnąć do 1 mln kuchni wolnostojących i 0,9 mln piekarników.

Aby zrealizować strategię Amica planuje w latach 2020-2023 przeznaczyć na inwestycje około 500 mln zł.

"Większość wydatków będzie związana ze zwiększeniem mocy produkcyjnych i wydajności w fabryce we Wronkach oraz z transformacją cyfrową" - powiedział Rutkowski.

Na wzrost mocy ma trafić 22 proc. nakładów, na automatyzację fabryki 29 proc., na IT 20 proc., a na rozwój produktów i towarów 15 proc.

Rakowski poinformował, że w latach 2013-2018 nakłady inwestycyjne grupy wyniosły blisko 400 mln zł.

Aktualizacja strategii Amiki zakłada także kontynuację przejęć.

"Analizujemy możliwość przejęć, skupiając się na sile marek i nowych rynkach" - powiedział prezes.

"Gdyby nadarzyła się okazja akwizycyjna, która by spowodowała, że miałoby sens przekroczenie wskaźnika na poziomie 2x, to będzie to przedmiotem obrad i rady nadzorczej i akcjonariuszy w formie NWZ" - dodał.

Wśród nowych celów finansowych jest utrzymanie wskaźnika dług netto/EBITDA poniżej 2x. Na koniec 2019 roku ma on kształtować się na poziomie 1,3-1,4x.

Aktualizacja strategii do 2023 roku zakłada też przeznaczanie na dywidendę co roku do 35 proc. zysku netto, wobec 20 proc. w 2018 roku.

"Chcielibyśmy zwiększać wypłatę dywidendy, ale musimy patrzeć jakie są możliwości i zapotrzebowanie w zakresie inwestycji i akwizycji. Będziemy godzić wszystkie te cele. Plan jest taki, żeby do 35 proc. zysku przeznaczać na wypłatę dywidendy" - powiedział Rakowski.

Po trzech kwartałach 2019 roku przychody Grupy Amica wzrosły o 5 proc. do 2,189 mld zł. EBITDA zwiększyła się o 7 proc. 149,3 mln zł, a marża EBITDA wzrosła o 0,1 punktu proc. do 6,8 proc.

(PAP Biznes), #AMC

epo/ ana/

Zobacz także: Amica SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: