Zysk netto Ten Square Games w III kw. wyniósł 18,1 mln zł, zbliżony do oczekiwań
Zysk netto Ten Square Games w trzecim kwartale wzrósł rok do roku o 77 proc. do 18,1 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się o 4 proc. wyższy od średniej prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes.
Zysk operacyjny wyniósł 21,8 mln zł i był o 70 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2018 roku. Konsensus PAP Biznes zakładał wynik na poziomie 21,4 mln zł.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej spółki wzrosły o 24 proc. rok do roku, do 14,6 mln zł.
Przychody producenta gier wyniosły 67,7 mln zł i były zbieżne ze średnią oczekiwań analityków. W porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaż wzrosła o 91 proc.
Przychody najważniejszej gry spółki, "Fishing Clash", wyniosły 57,9 mln zł i były dwukrotnie wyższe niż przed rokiem, stanowiąc ok. 85 proc. łącznej sprzedaży notowanej przez Ten Square Games. Wydatki marketingowe na promocję gry w trzecim kwartale wyniosły 21,2 mln zł.
"W zwiększonej kwocie wydatków zawarty jest koszt testowej kampanii telewizyjnej na rynku amerykańskim" - napisano w raporcie.
Miesięczna liczba aktywnych graczy "Fishing Clash" w trzecim kwartale wyniosła 1,98 mln, co oznacza wzrost o 6,5 proc. rok do roku.
W raporcie poinformowano, że w październiku płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 21,7 mln zł i były rekordowe, o prawie 5 proc. wyższe niż we wrześniu, a wydatki marketingowe sięgnęły 6,1 mln zł, co oznacza spadek o 19 proc. miesiąc do miesiąca.
"Spowolnienie nakładów marketingowych w październiku jest związane z sezonowością rynku - dużo większymi nakładami na marketing ze strony e-commerce w okresie przedświątecznym, a co za tym idzie coraz wyższym jednostkowym kosztem pozyskania użytkownika" - napisano w komunikacie prasowym spółki.
Spółka nadal prowadzi z chińskim partnerem, Netease, prace związane z uruchomieniem "Fishing Clash" na rynku chińskim.
"Proces uzyskiwania licencji trwa. W III kwartale przeprowadziliśmy testy technologiczne na platformie iOS dla tego rynku. Testy zakończyły się sukcesem i wygenerowały niewielki przychód dla Grupy. Obecnie, po zakończeniu testów i czasowym wyłączeniu płatności, przychody z tego rynku nie są generowane" - napisał w informacji prasowej prezes Maciej Popowicz.
W raporcie kwartalnym podano, że począwszy od września 2019 roku gra osiąga przychody ze współpracy z chińskim partnerem Netease, jednakże "na dziś i w najbliższej przyszłości, przed otrzymaniem oficjalnej licencji rządowej dla platformy Android, są to kwoty pomijalne".
Sprzedaż gry "Wild Hunt" wzrosła prawie dwukrotnie do 2,3 mln zł, a przychody gry "Let's Fish" osiągnęły poziom 3,6 mln zł, co oznacza spadek o 16,6 proc. rok do roku.
W październiku i listopadzie Ten Square Games uruchomiło tzw. soft launch trzech nowych gier na urządzeniach Android – dwie gry kobiece: "Flip This House" i "SoliTales" oraz nową myśliwską grę hobbystyczną – "Hunting Clash".
"Obecnie pracujemy nad weryfikacją poprawności i stabilności działania gier oraz wprowadzaniem niezbędnych poprawek i ulepszeń. Soft launch przeprowadzany jest na kilku wybranych rynkach i może trwać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy" - napisał prezes.
"Z kolei gra 'Golf Rush' przechodzi obecnie fazę przemodelowania warstwy graficznej oraz interfejsu rozgrywki" - dodał.
(PAP Biznes), #TENkuc/ osz/
