Grupa Archicom aktualizuje cele sprzedażowe na '19; chce sprzedać 1,4-1,5 tys. lokali (opis)
Grupa Archicom doprecyzowuje cele sprzedażowe na 2019 rok. Spółka przewiduje sprzedaż 1,4 - 1,5 tys. lokali mieszkalnych i przekazanie 1,3 - 1,35 tys. lokali - podał Archicom w komunikacie. Pod koniec stycznia grupa informowała, że chce w 2019 roku sprzedać 1.300-1.600 lokali i przekazać 1.500-1.600 lokali.
Według stanu na koniec września sprzedaż mieszkań wyniosła 1.167, a przekazanych zostało 1.177 lokali. Do końca października sprzedano łącznie 1.280 lokali i podpisano 1.232 akty notarialne.
"Obserwujemy, że klienci zaakceptowali obecny poziom cen mieszkań i mają świadomość, że jest on wynikiem sytuacji rynkowej (koszty wykonawstwa, malejąca dostępność gruntów i ich rosnące ceny). Jesteśmy oczywiście przygotowani na różne scenariusze rozwoju sytuacji rynkowej, którą uważnie obserwujemy i między innymi dlatego zdecydowaliśmy się na doprecyzowanie naszych tegorocznych celów. Spodziewamy się sprzedaży 1400-1500 mieszkań i przekazania 1.300-1.350 mieszkań" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Rafał Jarodzki, wiceprezes Archicom.
W ofercie grupy znajduje się obecnie blisko 2.100 lokali.
Spółka poinformowała, że bank ziemi umożliwia aktualnie realizację ponad 7.100 mieszkań.
W 2019 roku deweloper zabezpieczył grunty pod budowę ok. 3.000 mieszkań, z czego ponad 2.000 poza Wrocławiem, na które wydał ponad 133 mln zł.
Po trzech kwartałach 2019 roku grupa Archicom miała 423 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 92,6 proc. rdr. EBITDA wzrosła do 113,5 mln zł z 24,4 mln zł rok wcześniej, EBIT wzrósł do 111,6 mln zł z 22,9 mln zł w okresie 9 miesięcy 2018 roku. Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 80 mln zł wobec 13 mln zł przed rokiem.
(PAP Biznes), #ARHpel/ osz/
