Przejdź do treści

udostępnij:

Wyniki finansowe Grupy MEDIACAP za III kwartał 2019 roku

Skonsolidowane przychody Grupy MEDIACAP w III kwartale 2019 wyniosły 32 mln PLN (wzrost o 51,6% r/r), co przełożyło się na 2,6 mln PLN wyniku EBITDA (+53% r/r). EBITDA bez uwzględniania efektu MSSF 16 wyniosłaby 2 mln PLN w III kwartale (+17% r/r). NA poziomie zysku netto Grupa zanotowała w III kwartale 2019 niewielką stratę w wysokości -216 tys. PLN.

III kwartał 2019 to drugi kwartał z rzędu w którym Grupa konsoliduje wynik przejętego w marcu LifeTube, pierwszej i największej w Polsce firmy zajmującej się influencer marketingiem. Grupa LTTM (czyli segment influencer marketingu) osiągnęła w III kwartale 2019 przychody na poziomie 12,8 mln PLN oraz zysk EBITDA w wysokości 0,5 mln PLN.

- Lato było okresem intensywnej pracy strategicznej i operacyjnej nad integracja nowej struktury oraz kolejnym przejęciem – sieci Gamellon, która skoncentrowana jest na influencerach gamingowych. W efekcie powstała grupa LTTM, parasol nad wyspecjalizowanymi markami handlowymi: LifeTube, TalentMedia, Gamellon, Mellon Media i HubYT – które razem zapewniają pełen wachlarz w zakresie infuencer marketingu. LTTM wygenerowała w III kwartale 12,8 mln PLN przychodów – jest to około trzykrotnie więcej niż TalentMedia wypracowały w zeszłym roku samodzielnie, oraz 19% więcej niż zeszłoroczny wynik proforma TalentMedia i Lifetube. LTTM stał się największym przychodowo biznesem w grupie, ale nie kontrybuuje dotychczas znacząco do wyniku finansowego. Wierzymy, że pozycja lidera intensywnie rosnącego rynku influencer marketingu pomoże jednak w wypracowaniu rentowności w kolejnych latach - mówi Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP SA.

Grupa S/F w III kwartale 2019 osiągnęła przychody w wysokości 13,2 mln PLN (wzrost o 23% r/r) oraz zysk EBITDA w wysokości 0,7 mln PLN. „Wzrost przychodów w Grupie S/F uzyskaliśmy między innymi dzięki wyższej sprzedaży Booost. Skala i liczba projektów realizowanych w ramach Grupy S/F dla takich graczy jak Plus, Plush czy Aldi powinna przełożyć się na dwucyfrowy wzrost przychodów i EBITDA w całym 2019 r. Kluczowy będzie najważniejszy sezonowo IV kwartał” – mówi Jacek Olechowski.

Przychody IQS wzrosły w III kwartale 2019 o 6% rok do roku osiągając poziom 5,9 mln PLN. To kolejny kwartał, w którym sprzedaż bardziej marżowych produktów Opinie.pl rośnie względem tradycyjnych badań, co przekłada się na wzrost EBITDA, która wyniosła w III kwartale 0,8 mln PLN (+28% r/r).

W Plastream Grupa kontynuowała rozwój modułów Plastream Retail oraz Plastream Fashion. Zarząd oczekuje, że komercjalizacja rozwiązania w branży retail nastąpi jednak dopiero w średnim okresie – dlatego wystąpił o dofinansowanie w programie szybkiej ścieżki NCBiR, a jednocześnie w listopadzie br. podjął także decyzję o poszukiwaniu partnera zewnętrznego dla projektu.

W ramach Gameset Grupa kontynuowała prace rozwojowe nad wyjściem handlowym za granicę oraz nad własnymi produktami mediowymi. Warto zauważyć, że już w tym roku, nasze łączne przychody z marketingu gamingowego we wszystkich spółkach grupy razem z Gameset powinny przekroczyć 15 mln PLN, co da nam pozycje lidera w tym segmencie rynku – dodaje Jacek Olechowski.

- Na koniec roku Grupa Mediacap będzie bardzo odmieniona względem końcówki zeszłego roku. Przychody, jakie wypracujemy w całym 2019 – prawie dwukrotnie wyższe niż jeszcze 2-3 lata temu - będą pochodziły w dużej mierze z influencer marketingu. Nasz wynik finansowy natomiast powstaje nadal przede wszystkim w ugruntowanych zespołach reklamy i badań rynku, które też rozwijają się i zwiększają efektywność działania. Mam nadzieję, że pełna integracja Grupy w przyszłym roku i przeszczepienie ekspertyzy między zespołami przyczyni się do tego, że za tegorocznym wzrostem skali przychodów, przyszły rok przyniesie wyższą rentowność całej grupy - podsumowuje Jacek Olechowski.

O Spółce:

MEDIACAP SA to notowana na głównym rynku GPW grupa działająca na styku technologii i marketingu. Podstawowe segmenty biznesu grupy to: influencer marketing pod parasolową marką LTTM (poprzez marki: LifeTube, TalentMedia, Gamellon, Mellon Media, hubYT), planowanie i realizacja kampanii reklamowych (Grupa SF, Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, EMLAB, Booost), badania rynku i analityka danych (IQS, Opinie.pl, netdive, atenatabs, plastream), marketing gamingowy (Gameset) oraz rozwiązania AI dla retailu (Plastream). Strategia spółki zakłada skupienie na najszybciej rosnących segmentach rynku marketingowego oraz wspieranie wzrostu przez aktywną politykę M&A. Grupa jest jednym z najbardziej aktywnych przejmujących w swojej branży. 

 

Źródło: Spółka, #MCP

Zobacz także: Mediacap SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: