LPP obniża cel marży na '19/20 do 52-53 proc., przyspiesza wzrost powierzchni do 15 proc.
Grupa LPP obniżyła cel marży dla 13-miesięcznego roku 2019/20 o 1 p.p., do 52-53 proc. - poinformowała spółka w prezentacji. Grupa podniosła cel wzrostu powierzchni w tym roku do 15 proc. z 14-proc. wcześniej.
Jak podano, obniżenie celu marży wynika z szybszego rozwoju sieci Sinsay.
Podtrzymany został cel dwucyfrowego wzrostu sprzedaży. Jak podano, ma być on możliwy dzięki rozwojowi powierzchni, dodatnim dynamikom LFL oraz e-commerce.
Celem na ten rok ma być też kontrola kosztów i utrzymanie gotówki netto (wg MSR17).
W 2019 roku wzrost powierzchni - według prezentacji - ma wynieść 15 proc., a nie 14 proc. jak przewidywano wcześniej.
Planowany capex w 2019/20 roku (13 miesięcy) to ok. 920 mln zł. Planowane wydatki na sklepy to ok. 730 mln zł, wydatki na biura to ok. 110 mln zł, na obszar logistyki 30 mln zł, a 50 mln zł na obszar IT.
LPP podtrzymała, że przychody z e-commerce w 2019/20 roku powinny przekroczyć 1 mld zł.
(PAP Biznes), #LPPpel/
