Przejdź do treści

udostępnij:

EBITDA Eurocashu (przed MSSF 16) w III kw. wyniosła 129 mln zł, zgodnie z konsensusem (opis)

Zysk EBITDA grupy Eurocash (przed MSSF 16) w trzecim kwartale 2019 roku wyniósł 129 mln zł wobec 105,1 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 125,8 mln zł zysku EBITDA.

Konsensus został sporządzony na podstawie prognoz analityków, bez uwzględnienia standardu MSSF 16, w którym spółka raportuje swoje wyniki począwszy od 2019 roku. EBITDA Eurocashu po uwzględnieniu MSSF 16 wyniosła w III kwartale 219,2 mln zł.

Zysk netto (przed MSSF 16) wyniósł 41,05 mln zł wobec 45,3 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek i wobec 38,2 mln zł zysku rok wcześniej. Zgodnie z nowym standardem Eurocash miał 25,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto.

Skonsolidowana sprzedaż grupy w III kwartale 2019 r. wzrosła o 6,9 proc. rdr do 6672,9 mln zł. Konsensus wynosił 6569,6 mln zł.

Rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 12,52 proc. i spadła o 0,06 p.p. rdr.

W segmencie hurtowym grupa zanotowała w trzecim kwartale wzrost sprzedaży o blisko 7 proc. rdr do 5,09 mld zł.

EBITDA segmentu hurtowego za III kwartał wyniosła ponad 177 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 130 mln zł wobec 117 mln zł rok wcześniej.

Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła 0,68 proc. w III kwartale oraz 1,56 proc. po trzech kwartałach 2019 r.

Sprzedaż grupy Eurocash w segmencie detalicznym w trzecim kwartale sięgnęła 1,52 mld zł, czyli o 7,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Jak tłumaczy spóła, złożył się na to 6-proc. wzrost sprzedaży do franczyzowych sklepów Delikatesy Centrum oraz 8,5-proc. wzrost sprzedaży we własnych supermarketach (funkcjonujących pod szyldem Delikatesy Centrum i Mila), a także wyższa o ponad 8 proc. sprzedaż w salonach prasowych Inmedio.

EBITDA segmentu Detal wyniosła w trzecim kwartale tego roku 74 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 prawie 33 mln zł wobec niespełna 12 mln zł rok wcześniej (wzrost o 179 proc. rdr).

Sprzedaż detaliczna sklepów franczyzowych „Delikatesy Centrum” w ujęciu LFL osiągnęła poziom 4,06 proc. w III kwartale 2019 r. i 3,60 proc. za trzy kwartały 2019 r. narastająco.

Sprzedaż towarów realizowana przez segment Projekty w III kwartale 2019 r. wyniosła 27,21 mln zł w porównaniu do 12,04 mln zł rok wcześniej. Narastająco sprzedaż wyniosła 66,22 mln zł w porównaniu do 35,93 mln zł za trzy kwartały 2018 r. EBITDA segmentu Projekty wyniosła w III kwartale 2019 r. minus 9,09 mln zł. Strata EBITDA przed MSSF16 wyniosła 10,67 mln zł w porównaniu do 7,51 mln zł straty rok wcześniej.

Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Eurocash za III kwartał 2019 r. w podziale na segmenty (wg MSSF 16):

III kw. '19 (mln zł) Hurt Detal Projekty Inne Razem
Przychody ze sprzedaży 5 086,89 1 523,23 27,21 0 6 637,34
EBIT 109,06 12,54 -11,87 -25,41 84,32
Marża EBIT % 2,14% 0,82% -43,62% 0,00% 1,27%
EBITDA 177,31 73,84 -9,09 -22,85 219,2
Marża EBITDA % 3,49% 4,85% -33,41% 0,00% 3,30%

Poniżej przedstawiamy wyniki Eurocashu w trzecim kwartale (przed MSSF 16) i ich odniesienie do konsensusu PAP (dane w mln zł).

3Q2019 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2019 rdr
Przychody 6672,9 6569,6 1,6% 6,9% 3,6% 18594,0 9,5%
EBITDA 129,0 125,8 2,6% 22,8% 2,0% 289,0 10,4%
EBIT 75,2 72,1 4,3% 45,9% 4,1% 128,3 14,5%
zysk netto 41,1 45,3 -9,4% 7,5% -17,4% 56,9 2,1%
marża EBITDA 1,9% 1,9% 0,02 0,25 -0,03 1,55% 0,02
marża EBIT 1,1% 1,1% 0,03 0,30 0,00 0,69% 0,03
marża netto 0,6% 0,7% -0,07 0,00 -0,16 0,31% -0,03

(PAP Biznes), #EUR

pel/

Zobacz także: Eurocash SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: