Przejdź do treści

udostępnij:

Zysk EBITDA Play w III kw. wyniósł 636,1 mln zł i był zbliżony do konsensusu (opis)

Zysk EBITDA Play Communications w trzecim kwartale wzrósł rok do roku o 17 proc. do 636,1 mln zł – podała spółka w raporcie. Zysk okazał się o 1,7 wyższy od konsensusu PAP Biznes, który zakładał wynik na poziomie 625,4 mln zł.

Przychody Play w okresie lipiec-wrzesień 2019 r. wyniosły 1,796 mld zł i były o 1,4 proc. wyższe od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes, którzy prognozowali 1,772 mld zł. Przychody wzrosły o 5,2 proc. rok do roku. Koszty operacyjne wzrosły, ale wolniej niż przychody, bo o 2,5 proc.

Sprzedaż usług telekomunikacyjnych była wyższa o 4,9 proc. rok do roku i wyniosła 1,351 mld zł. Przychody operatora ze świadczenia usług abonamentowych wzrosły rok do roku o 4,6 proc. do 790,1 mln zł, a przychody z usług przedpłaconych (prepaid) sięgnęły 171,1 mln zł i były o 6 proc. wyższe rok do roku.

Sprzedaż sprzętu i pozostałe przychody wzrosły o 6,4 proc. do 444,9 mln zł. Play podał, że wyższa rok do roku sprzedaż sprzętu wynikała z większych wolumenów urządzeń sprzedawanych bez umowy, w tym w ramach transakcji hurtowych. Koszt sprzedanych towarów wzrósł rok do roku o 26,1 proc. i wyniósł 373,1 mln zł.

Koszt roamingu krajowego - płaconego przez Play za korzystanie z sieci innych krajowych operatorów telekomunikacyjnych - spadł w porównaniu z ubiegłym rokiem o 32,7 proc. do 49,1 mln zł.

Zysk netto operatora sieci komórkowej Play w trzecim kwartale wyniósł 233,1 mln zł i był o 22,8 proc. wyższy niż rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał wypracowanie przez Play 246,7 mln zł zysku netto.

Wolne przepływy pieniężne (FCFE) wyniosły 408,9 mln zł, czyli wzrosły o 126 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku.

W prezentacji wynikowej spółka podała, że odnotowała w trzecim kwartale rekordowy skorygowany wynik EBITDA oraz najwyższe w historii wolne przepływy pieniężne.

Play wydał w trzecim kwartale na inwestycje - w ujęciu gotówkowym - 200 mln zł. Spółka powiększyła w tym okresie sieć o 231 masztów telekomunikacyjnych oraz zmodernizowała ponad 600 stacji bazowych do standardu określanego przez Play jako "5G Ready". Na koniec września sieć składała się z 7.613 stacji i pokrywała 98,4 proc. populacji kraju zasięgiem technologii LTE.

Play świadczył na koniec września usługi dla 12,724 mln aktywnych klientów. W porównaniu z końcem czerwca liczba aktywnych klientów wzrosła o 6,8 tys. Na koniec września Play miał 9,108 mln aktywnych klientów usług abonamentowych, o 6 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Liczba klientów usług przedpłaconych (prepaid) pozostała prawie bez zmian na poziomie 3,616 mln.

Średnie miesięczne przychody na użytkownika (ARPU) usług Play wyniosły w trzecim kwartale 33,4 zł, o 0,5 zł więcej niż w drugim kwartale i o 1 zł więcej niż przed rokiem. Miesięczne przychody z usług abonamentowych wzrosły o 0,5 zł do 38,3 zł kwartał wcześniej, a ARPU w segmencie usług przedpłaconych (prepaid) wzrosło o 0,3 zł do 20,8 zł.

Spółka podała, że na koniec kwartału posiadała 20,3 tys. klientów usługi TV Box, o 2,7 tys. więcej niż na koniec czerwca.

Poniżej przedstawiamy wyniki Play Communications w trzecim kwartale 2019 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów.

3Q2019 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2019 rdr
Przychody 1796,0 1771,8 1,4% 5,2% 2,1% 5240,9 4,2%
EBITDA 636,1 625,4 1,7% 17,0% -0,6% 1849,7 14,3%
EBIT 408,9 405,7 0,8% 18,3% -2,3% 1185,2 14,7%
zysk netto j.d. 233,1 246,7 -5,5% 22,8% -8,2% 700,5 29,1%
marża EBITDA 35,4% 35,3% 0,12 3,56 -0,96 35,29% 3,15
marża EBIT 22,8% 22,9% -0,13 2,52 -1,03 22,61% 2,08
marża netto 13,0% 13,9% -0,94 1,86 -1,45 13,37% 2,58

kuc/ osz/

Zobacz także: Play Communications SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: