Agora spodziewa się w ’20 porównywalnej lub niższej rdr dynamiki rynku reklamy
Agora spodziewa się, że w 2020 roku dynamika wydatków reklamowych w Polsce może być porównywalna lub nieco niższa niż w 2019 roku – poinformował prezes Bartosz Hojka.
„Jesteśmy w tym okresie, w którym odbywają się rozmowy na temat istotnej części budżetów z największymi klientami i jak zwykle jest to moment silnej presji na wydawców. W związku z tym bierzemy pod uwagę, że dynamika rynku w przyszłym roku może być porównywalna do tegorocznej, może nawet odrobinę niższa” – powiedział prezes podczas konferencji.
Agora utrzymała w raporcie kwartalnym prognozę wzrostu rynku reklamy w 2019 roku o 1,5-3,5 proc. Spółka nadal szacuje, że wydatki reklamowe w największym kanale - telewizji - wzrosną o 0,5-2,5 proc., a w drugim najbardziej popularnym wśród reklamodawców mediów - internecie - będą wyższe o 5-8 proc. Reklama radiowa ma wzrosnąć o 1-3 proc., reklama zewnętrzna ma zwiększyć się o 2-4 proc., natomiast wydatki reklamowe w czasopismach mają spaść o 8-10 proc., a w dziennikach pójść w dół o 11-13 proc. Najmniejszy segment reklamy, kino, ma wzrosnąć o 3-5 proc.
W trzecim kwartale, według szacunków Agory rynek reklamowy wzrósł o 6 proc., przy czym wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 2 proc., internetową - poszły w górę o 12 proc., radiową - zwiększyły się o 11,5 proc., zewnętrzną zwyżkowały o 12,5 proc., a kinową - wzrosły o 9 proc. Wydatki w czasopismach spadły o 6,5 proc., a w dziennikach zmniejszyły się o 9 proc.
(PAP Biznes), #AGOkuc/ asa/
