MEDIACAP zwiększył swój udział w TalentMedia oraz opublikował szacunkowe wyniki za III kwartał 2019 roku
Spółka MEDIACAP S.A. nabyła 555 udziałów w spółce zależnej TalentMedia Sp. z o.o. od dotychczasowych wspólników. Łączna cena za te udziały wyniosła 3,3 mln PLN. Po uwzględnieniu planowanego podwyższenia kapitału zakładowego TalentMedia sp. z o.o. w wyniku nabycia powyższych udziałów, spółka MEDIACAP S.A. będzie posiadała łącznie 77,21% udziałów w kapitale zakładowym TalentMedia sp. z o.o. (wobec 61,44% przed transakcją). Nabycie udziałów zostanie sfinansowane ze środków własnych oraz kredytu bankowego.
Ponadto spółka MEDIACAP opublikowała skonsolidowane szacunki wyników za III kwartał 2019. Szacowane przychody ze sprzedaży Grupy MEDIACAP w tym okresie wyniosły ok. 32 mln PLN (+51% r/r). Na wzrost wielkości sprzedaży największy wpływ miała konsolidacja 7,75 mln PLN przejętego w marcu br. LifeTube. Po eliminacji wpływów przejęcia, organiczny wzrost przychodów Grupy wyniósł 14,5%.
Skonsolidowany zysk EBITDA Grupy MEDIACAP wypracowana w III kwartale 2019 wyniosła ponad 1,9 mln PLN (wobec 1,7 mln PLN w III kwartale 2018) bez uwzględniania pozytywnego efektu MSSF 16 (wpływającego na wzrost wartości zysku EBITDA).
„Przez ostatnie miesiące nasze wysiłki skupione były na integracji Lifetube i TalentMedia oraz negocjacji przejęcia kolejnej spółki z tego segmentu – Gamellon. Obecnie nasz biznes influencer marketingowy, pod marką parasolową LTTM stanowi główne źródło przychodów i wzrostu Grupy MEDIACAP. Jesteśmy w tym segmencie największym graczem w regionie i zauważalnym podmiotem w skali Europy. Mamy pełen wachlarz rozwiązań od produktów mediowych, przez rozwiązania strategiczne po własny content i long tail pod markami handlowymi: LifeTube, TalentMedia, Mellon Media i HubYT. To dzięki temu urośliśmy o 51% r/r w trzecim kwartale a w skali roku a pro-forma będziemy mieć blisko 70 milionów złotych przychodu z influencer marketingu w 2019. O ile w tym roku priorytetem była właśnie budowa udziału w rynku, to 2020 będzie stał pod znakiem optymalizacji rentowności, co przy dobrej kondycji pozostałych biznesów grupy przełoży się na dalszy wzrost EPS. W tym kontekście zdecydowaliśmy się zwiększyć zaangażowanie w LTTM z 59% do 77% poprzez serię wykupów od akcjonariuszy mniejszościowych – jest to dla nas kluczowy silnik rozwoju i chcemy w nim mieć wysoki udział” – mówi Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP S.A.
TalentMedia zmieni w najbliższym czasie nazwę na LTTM sp. z o.o. Marka LTTM będzie parasolem nad markami handlowymi: LifeTube, TalentMedia, Gamellon, Mellon Media i HubYT. Szacowane przychody proforma LTTM wyniosą w 2019 roku ok. 70 mln PLN.
O Spółce:
MEDIACAP SA to notowana na głównym rynku GPW grupa działająca na styku technologii i marketingu. Podstawowe segmenty biznesu grupy to: influencer marketing (poprzez marki: LifeTube, TalentMedia, Glow, hubyt), planowanie i realizacja kampanii reklamowych (Grupa SF, Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, EMLAB, Booost), badania rynku i analityka danych (IQS, Opinie.pl, netdive, atenatabs, plastream) oraz marketing gamingowy (Gameset). Strategia spółki zakłada skupienie na najszybciej rosnących segmentach rynku marketingowego oraz wspieranie wzrostu przez aktywną politykę M&A. Grupa jest jednym z najbardziej aktywnych przejmujących w swojej branży.
Źródło: Spółka, #MCP
