Przejdź do treści

udostępnij:

Games Operators już zarabia na grze Radio Commander, koszty produkcji pokryte w pierwszej dobie od premiery

Gra strategiczna Radio Commander wyprodukowana i wydana przez Games Operators zwróciła się już pierwszego dnia po premierze. Gra debiutowała na platformie Steam 10 października.

Radio Commander to realistyczna strategia, w której gracz dowodzi swoimi jednostkami na polu bitwy. Jednocześnie musi dokonywać trudnych wyborów i stawiać czoła ich konsekwencjom. W Radio Commander raporty z pola walki docierają za pomocą realistycznych komunikatów radiowych nadawanych przez jednostki biorące udział w walce. A jedynym narzędziem jest mapa teatru działań. Można na niej umieszczać notatki i znaczniki, pomagające śledzić ruchy wojsk.

Nakłady na produkcję gry tej zwróciły się w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery. Producentem i wydawcą Radio Commandera jest Games Operators, polski deweloper i wydawca gier komputerowych.

- Radio Commander to kolejna nasza gra strategiczna, po 911 Operator, która została bardzo dobrze przyjęta przez graczy. Tak jak zakładaliśmy, poziom sprzedaży już pierwszego dnia pozwolił na pokrycie kosztów stworzenia tej gry. Obecnie równolegle pracujemy nad 12 kolejnymi projektami, wśród których najważniejsze to 112 Operator - czyli sequel gry 911 Operator, a także Rustler i Counter Terrorist Agency. – mówi Bartek Gajewski, prezes i założyciel Games Operators.

Games Operators S.A. to jeden ze znaczących producentów i wydawców gier komputerowych w Polsce. Spółka historią sięga do 2015 r. i specjalizuje się w tworzeniu gier typu menedżer/symulator. Zespół Games Operators stoi za globalnym sukcesem gry 911 Operator (gra stworzona przez Jutsu Games, spółka w pełni zależna od Games Operators, obecnie obie spółki się łączą). Do końca września 2019 r. gracze kupili blisko 790 tys. kopii tej gry (PC, Xbox, PS4), wraz z dodatkami. Płatną wersję mobilną pobrało ponad 370 tys. użytkowników, zaś bezpłatną pobrano ok. 1 mln razy. Gra 911 Operator to symulator centrum powiadamiania ratunkowego. Do końca 2018 r. wygenerowała przychody na poziomie niemal 5,5 mln zł. Obecnie Games Operators pracuje nad kontynuacją tej gry, tym razem zatytułowanej 112 Operator.

Aktualnie Spółka współpracuje z 15 zespołami, w tym 10 w Polsce, dwoma w Rosji, jednym na Słowacji oraz po jednym w Chile i Wielkiej Brytanii. Łącznie na rzecz Games Operators pracuje ok. 50 deweloperów.

Więcej o Radio Commander

Misje poprzedzone są wprowadzeniem filmowym, a w trakcie realizacji zadań można lepiej poznać członków oddziału. Gracz często musi podejmować trudne decyzje, które mają wpływ na przyszłość. Oddziały to nie są tylko pionki na mapie. Ich członkowie to skomplikowane, wielowarstwowe istoty ludzkie, a jednocześnie źródło setek oryginalnych dialogów i scenariuszy do odkrycia. I będzie trzeba więcej niż jednego podejścia, aby odkryć je wszystkie.

Śledzenie opowieści jest ważne, ale nie należy zapominać, że gracz nadal ma pracę do wykonania. Dowodzi z namiotu używając tylko radia i mapy. Słucha raportów i wydaje polecenia. Zupełnie tak, jak dowódcy robili kilkadziesiąt lat temu.

Gracz przejmuje pod swoje dowództwo piechotę, kawalerię powietrzną, artylerię polową i wsparcie lotnicze. Sam musi polegać na raportach, ale w tle trwa ukryta, głęboka i złożona symulacja, w której każda jednostka jest opisywana przez zestaw statystyk i ma dostęp do różnych opcji, takich jak oskrzydlenie czy przewaga terenowa. A wszystko to ma znaczenie na polu walki.

Źródło: Spółka, #GAMES OPERATORS

udostępnij: