115 mln zł dla Booksy na umocnienie pozycji lidera w USA oraz dalszą ekspansję w Polsce i na rynkach międzynarodowych
Booksy, polski start up, który stworzył najpopularniejszą na świecie aplikację mobilną do rezerwacji wizyt online i rozwijania biznesu w branży beauty pozyskał kolejną, największą w swojej historii rundę finansowania – 115 mln zł. Fundusze pozyskane od międzynarodowego grona inwestorów, w tym od Piton Capital, Enern i Manta Ray, pozwolą spółce na umocnienie pozycji lidera w Stanach Zjednoczonych oraz dalszą ekspansję w Polsce i na rynkach międzynarodowych.
Idea wirtualnej platformy, dzięki której miliony klientów mogą zarezerwować wizytę online u swojego ulubionego fryzjera, kosmetyczki czy barbera o dowolnej porze dnia i nocy po raz kolejny spotkała się ze wsparciem i entuzjazmem inwestorów. Booksy ogłasza zamknięcie największej w historii spółki rundy finansowej (seria B2) w wysokości 115 mln zł. Tym samym łączna kwota środków pozyskanych dotychczas przez polski start-up wynosi blisko 200 mln zł. Finansowanie pozyskane w ostatniej rundzie pochodzi zarówno od dotychczasowych jak i nowych inwestorów. Do funduszy Piton Capital (lider poprzedniej rundy), Manta Ray (fundusz Sebastiana Kulczyka) i Enern, dołączyły również m.in. Industry Ventures i XG Ventures. Wśród prywatnych inwestorów znaleźli się natomiast Zach Coelius (CEO Triggit), Kai Hansen (Członek Zarządu Booksy), Chris Guzowski i Haanes Graah (VP of Growth w Revolut; wcześniej Global Head of New Markets w Spotify), Piotr Jakubowski and Rohan Monga (b. CMO i COO Go-Jek).
Unikalna w skali Polski wysokość pozyskanego finansowania pozwoli Booksy na umocnienie pozycji lidera w Stanach Zjednoczonych oraz dalszą ekspansję w Polsce i na rynkach międzynarodowych. Potencjał rozwoju spółki określa m.in. wciąż niski stopień digitalizacji rynku beauty oraz rosnąca popularność samej aplikacji. Tylko w Stanach, gdzie rynek usług beauty wart jest blisko 100 mld dolarów, wciąż mniej niż 5% usług rezerwowanych jest online. Jednocześnie już teraz Booksy jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji w kategorii lifestyle i posiada więcej aktywnych użytkowników niż jakakolwiek inna aplikacja dla branży beauty. Tylko w sierpniu br. przez Booksy umówiono globalnie 2,6 mln wizyt o zannualizowanej wartości ponad 710 milionów USD. To dwa razy więcej niż rok wcześniej.
Choć pomysł rezerwowania usług online w branży beauty może wydawać się pozornie prosty, do tej pory żadna inna firma nie zbudowała na tym rynku platformy typu marketplace, która odniosłaby sukces. Aż do teraz. – mówi Zach Coelius, zwany „zaklinaczem jednorożców”. Wierzę, że Booksy jest gotowe stać się największą na świecie platformą dla przedsiębiorców, których biznes opiera się na wizytach klientów.
Booksy to polski startup założony przez Konrada Howarda i Stefana Batorego, twórców iTaxi, aplikacji do zamawiania taksówek. Dzięki wygodnej aplikacji mobilnej Booksy i platformie www.Booksy.com już ponad 5 mln klientów na całym świecie rezerwuje wizyty online w swoich ulubionych salonach fryzjerskich i kosmetycznych, a ponad 300 tys. usługodawców rozwija swój biznes korzystając z wirtualnego kalendarza i zaawansowanych narzędzi do zarządzania salonem. Dzięki dodatkowym funkcjom takim jak przedpłaty za wizyty lub narzędzia do pozyskiwania nowych klientów oraz zwiększania liczby wizyt w salonie, Booksy wspiera efektywny rozwój biznesów z branży beauty.
Właściciele małych firm są filarem każdej gospodarki. Naszą misją jest wspieranie ich w prowadzeniu i rozwijaniu biznesu, pomagając im w codziennych obowiązkach związanych z prowadzeniem kalendarza i zarządzaniem wizytami. – mówi Stefan Batory, współzałożyciel i CEO Booksy. Nasz sukces jest bezpośrednio związany z sukcesem tysięcy stylistów i profesjonalistów, którzy na co dzień korzystają z naszej aplikacji. Z tego względu dokładamy wszelkich starań, aby klienci bez najmniejszego wysiłku mogli rezerwować wizyty w swoich ulubionych salonach, w dowolnym miejscu i o dowolnej porze.
Największy w Polsce serwis rezerwacyjny w segmencie urody nie zwalnia tempa i odnotowuje na rodzimym rynku 3-krotny wzrost przychodów rok do roku. Zannualizowana wartość transakcji na platformie Booksy (nazywana również GMV) w sierpniu 2019 wyniosła 390 mln zł, co oznacza ponad 2,5-krotny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody pochodzące z płatnego promowania salonów na platformie są już natomiast ponad 4,5 razy wyższe niż przed rokiem.
Za sukcesem spółki stoi zespół managerów Booksy, którzy wcześniej pracowali na sukcesy dużych międzynarodowych firm (m.in. Google, Amazon, Groupon, Wonga). W ostatnim czasie zespół zarządzający wzmocnił się o kolejne doświadczone osoby. Dorota Machaj (wcześniej Local Partner w McKinsey & Company) dołącza jako VP Commercial Strategy i będzie odpowiedzialna za kreowanie długofalowej koncepcji rozwoju spółki. Z kolei Anna Wróbel posiadająca wieloletnie doświadczenie m.in. w McKinsey, PZU i KGHM dołącza jako Global VP People i będzie odpowiedzialna za tworzenie strategii rozwoju organizacji w obszarze HR zgodnie z wartością spółki #PeopleFirst.
Pozycję spółki dodatkowo umacniają nawiązane partnerstwa technologiczne z gigantami rynku online takimi jak Google, Facebook czy Instagram, które wprowadziły możliwość zapisów online za pośrednictwem Booksy. Przez wzgląd na rosnący zasięg aplikacja staje się coraz bardziej atrakcyjna w oczach uznanych marek. Niedawno Booksy nawiązało współpracę z marką Salon Expert L’Oreal Professionnel posiadającą sieć ponad 900 salonów w Polsce. Z Booksy korzystają również m.in. prywatny fryzjer Baracka Obamy, stylistka Beyoncé oraz gwiazdy rodzimego show biznesu: stylista fryzur gwiazd Maciej Wróblewski, duet stylistów Andrzej Wierzbicki i Tomasz Schmidt prowadzących program 'Ostre cięcie' czy sieć barbershopów Barberian należąca do Adama Darskiego (ps. Nergal).
O Spółce:
Booksy to polski startup, który zrewolucjonizował branżę health & beauty i z sukcesem zbudował z pozycję lidera w segmencie zdrowia i urody m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA, Hiszpanii i Polsce. Dzięki wygodnej aplikacji mobilnej i platformie www.Booksy.com już ponad 5 milionów klientów na całym świecie rezerwuje wizyty online 24/7 w swoich ulubionych salonach fryzjerskich i kosmetycznych, a ponad 300 000 usługodawców rozwija swój biznes korzystając z wirtualnego kalendarza i zaawansowanego programu do zarządzania salonem.
Źródło: Spółka
