Szacunkowe wyniki grupy Mediacap za II kwartał 2019 r.
Szacowane przychody ze sprzedaży w II kwartale 2019 wyniosły około 31 mln PLN (wzrost o 47% w porównaniu do II kwartału 2018) Skokowy wzrost wielkości sprzedaży został osiągnięty przede wszystkim dzięki konsolidacji przychodów przejętego w marcu LifeTube (które wyniosły ok. 8 mln PLN w II kwartale 2019). Po eliminacji wpływu przejęcia LifeTube, organiczny wzrost przychodów Grupy MEDIACAP wyniósł ponad 9% rok do roku.
Równocześnie zarząd MEDIACAP SA szacuje, że skonsolidowana EBITDA Grupy wypracowana w II kwartale 2019 wyniesie ponad 2,3 mln PLN (wobec 1,3 mln PLN w II kwartale 2018) bez uwzględnienia pozytywnego efektu MSSF 16 (który wpływa na wzrost wartości skonsolidowanego zysku EBITDA o kolejne 0,6 mln PLN).
„Drugi kwartał był dla nas przede wszystkim czasem intensywnej integracji zespołów TalentMedia i LifeTube. Grupa zawdzięcza skokowy wzrost sprzedaży (+47%) konsolidacji LifeTube. Przychody Grupy uwzględniające konsolidację LifeTube przekroczyły 31 mln PLN w skali minionego kwartału. Tym samym przychody Grupy za ostatnie cztery kwartały wyniosły 107 mln złotych i były najwyższe w naszej historii. Cieszy nas też poprawa rentowności, która była zdecydowanie wyższa niż w analogicznym okresie rok temu. Spodziewamy się utrzymania tych tendencji w drugiej części roku” – mówi Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP SA.
O Spółce:
MEDIACAP SA to notowana na głównym rynku GPW grupa działająca na styku technologii i marketingu. Podstawowe segmenty biznesu grupy to: influencer marketing (poprzez marki: LifeTube, TalentMedia, Glow), planowanie i realizacja kampanii reklamowych (Grupa SF, Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, EMLAB, Booost), badania rynku i analityka danych (IQS, Opinie.pl, Netdive, Atenatabs, Plastream) oraz marketing gamingowy (Gameset). Strategia spółki zakłada skupienie na najszybciej rosnących segmentach rynku marketingowego oraz wspieranie wzrostu przez aktywną politykę M&A. Grupa jest jednym z najbardziej aktywnych przejmujących w swojej branży.
Źródło: Spółka, #MCP
