Przejdź do treści

udostępnij:

Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy w '19 do 1,5-3,5 proc.

Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2019 roku do 1,5-3,5 proc. z 2,5-4,5 proc. wcześniej - podała spółka w raporcie półrocznym.

Agora szacuje, że wydatki reklamowe w największym kanale - telewizji - wzrosną o 0,5-2,5 proc., a w drugim najbardziej popularnym wśród reklamodawców mediów - internecie - będą wyższe o 5-8 proc. Reklama radiowa ma wzrosnąć o 1-3 proc., reklama zewnętrzna o 2-4 proc., natomiast wydatki reklamowe w czasopismach mają spaść o 8-10 proc., a w dziennikach o 11-13 proc. Najmniejszy segment reklamy, kino, ma wzrosnąć o 3-5 proc.

 

Poniżej tabela z aktualnymi i poprzednimi prognozami Agory dla rynku reklamy.

 

    aktualna   poprzednia
    prognoza   prognoza
         
Wydatki na reklamę        
wzrost w proc.   1,5-3,5   2,5-4,5
         
Telewizja   0,5-2,5   2-4
Internet   5-8   5-8
Czasopisma   (-8)-(-10)   (-8)-(-10)
Radio   1-3   2-4
Reklama zewnętrzna   2-4   2-4
Dzienniki   (-11)-(-13)   (-11)-(-13)
Kino   3-5   1-3

 

Z danych grupy wynika, że wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła w drugim kwartale 2019 roku o 2 proc. rok do roku do około 2,6 mld zł.

 

Poniżej szacunki wydatków na reklamę w drugim kwartale 2019 roku.

 

    II kw. 2019
     
     
Wydatki na reklamę    
wzrost w proc.   2
     
Telewizja   (-0,5)
Internet   8
Czasopisma   (-5,5)
Radio   4
Reklama zewnętrzna   (-6,5)
Dzienniki   (-8,5)
Kino   6

 

(PAP Biznes), #AGO

 

kuc/ ana/

Zobacz także: Agora SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: