Przejdź do treści

udostępnij:

Arctic Paper chce rozwijać segment papieru do produkcji opakowań

Arctic Paper chce rozwijać segment papieru do produkcji opakowań samodzielnie lub we współpracy z producentem - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki Michał Jarczyński.

"Uważam, że segment papieru do produkcji opakowań jest bardzo perspektywiczny. Chcemy go rozwijać samodzielnie lub we współpracy (...) Rozmawiamy o współpracy w tym zakresie. Szukamy partnerów, którzy mają doświadczenie w produkcji opakowań" - powiedział prezes.

 

W pierwszy półroczu Arctic Paper sprzedał 3 tys. ton papieru do opakowań Munken Kraft. Prezes liczy, że w 2020 r. sprzedaż będzie znacząco wyższa.

 

Segment papieru w drugim kwartale wygenerował przychody w wysokości 537,6 mln zł (w porównaniu do 558,8 mln zł w drugim kw. 2018 r.), a EBITDA wyniosła 35,4 mln zł (w porównaniu do 19,7 mln zł w drugim kw. 2018 r.) z czego 18 mln zł to przychody jednorazowe związane ze sprzedażą gruntu w papierni Mochenwangen. Produkcja w drugim kwartale wyniosła 147 tys. ton (160 tys. ton w drugim kw. 2018 r.), a w pierwszej połowie 2019 r. 296 tys. ton (326 tys. ton w pierwszej połowie 2018 r.).

 

Wzrost sprzedaży papieru do opakowań ma być, w ocenie prezesa, jednym z czynników sprzyjających poprawie wyników grupy w trzecim i czwartym kwartale.

 

"Myślę, że w kolejnych kwartałach będziemy pokazywać lepsze wyniki, żeby bardziej zadowolić akcjonariuszy" - powiedział prezes.

 

Dodał, że spodziewa się dalszego spadku cen celulozy łącznie o 100 dolarów do końca 2019 r. Według szacunków Arctic Paper ceny celulozy w drugim kwartale 2019 r. spadły średnio o 10 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2018 r.

 

Prezes podtrzymał także realizację programu oszczędnościowego, który w 2020 r. ma przynieść 40 mln zł. Po pierwszym półroczu 2019 r. oszczędności sięgnęły 12 mln zł.

(PAP Biznes), #ATC

 

epo/ doa/ ana/

Zobacz także: Arctic Paper SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: