Przejdź do treści

udostępnij:

Amica chce jeszcze w '19 ruszyć ze sprzedażą pod marką "Fagor"

Amica chce jeszcze w 2019 roku rozpocząć sprzedaż dużego AGD pod marką "Fagor" w Hiszpanii - poinformował członek zarządu spółki Michał Rakowski.

"Jeszcze w tym roku będą wprowadzone produkty pod marką 'Fagor' na rynek hiszpański. Liczymy, że sprzedaż ruszy mocno w przyszłym roku" - powiedział Rakowski podczas konferencji prasowej.

 

Dodał, że oprócz Hiszpanii duże AGD pod marką "Fagor" Amica chce sprzedawać również w Portugalii, we Francji, na Bliskim Wschodzie i w północnej Afryce.

 

Po pierwszym półroczu 2019 roku przychody Amiki ze sprzedaży na rynku hiszpańskim wyniosły 6 mln zł. Rakowski poinformował, że planowane jest zwielokrotnienie tych obrotów.

 

Członek zarządu podał, że aktualizacja strategii grupy ma zostać zaprezentowana w czwartym kwartale 2019 roku i będzie zawierała plany związane z rozwojem marki "Fagor". Pod koniec maja Rakowski podał, że przygotowywana przez Amikę aktualizacja strategii zakłada wstępnie osiągnięcie około 4 mld zł przychodów i 334 mln zł EBITDA w 2023 roku.

 

Amica podpisała w czwartek z hiszpańską firmą Fagor umowę licencyjną dotyczącą korzystania z marki "Fagor" przez kolejne 30 lat. Zakres licencji obejmuje duży sprzęt AGD, tj. w szczególności piekarniki do zabudowy, płyty do zabudowy, kuchnie wolnostojące, okapy, kuchenki mikrofalowe, lodówki, zamrażarki, pralki, suszarki oraz zmywarki.

 

Roczna opłata licencyjna ma być uzależniona od przychodów marki "Fagor", ale nie niższa niż 1 mln euro przez pierwsze dwa lata obowiązywania umowy, w trzecim roku nie niższa niż 1,1 mln euro, a w czwartym 1,3 mln euro.

(PAP Biznes), #AMC

 

epo/ kuc/ osz/

Zobacz także: Amica SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: