Przejdź do treści

udostępnij:

Szacunkowe wyniki spółki TIM za lipiec 2019 r.

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w lipcu 2019 r. ponad 72,1 mln zł (+8,4% rdr.). Tym samym lipiec 2019 r. był drugim pod względem wysokości obrotów najlepszym miesiącem w całej, niemal 32-letniej historii TIM-u, ustępując jedynie październikowi 2018 r. (73,7 mln zł). To pierwszy miesiąc 2019 roku, w którym szacowane przychody ze sprzedaży przekroczyły 70 mln zł, zaś w kanale e-commerce – 50 mln zł (51,5 mln zł, +9,2% rdr.).

- Siódmy miesiąc 2019 r. i ponad siedemdziesiąt milionów złotych obrotów. Oczekiwanie, że w każdym kolejnym miesiącu wysokość przychodów będzie rosnąć o kolejne dziesięć milionów, byłoby z pewnością zbyt dużym optymizmem, choć z pewnością dopiero się rozpędzamy – mówi Piotr Nosal, członek zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. – Pragnę zwrócić uwagę, że drugi w historii poziom miesięcznych obrotów osiągnęliśmy w środku lata, a więc na samym początku okresu największego popytu na produkty elektrotechniczne, związanego z największym natężeniem prac budowlanych. Ten czas przypada na trzeci i czwarty kwartał roku. Robimy zatem wszystko, by najlepsze było dopiero przed nami – dodaje Piotr Nosal.  

O Spółce:
 

TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”,  nr 5/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur  i przedstawicieli handlowych. Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami  e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów spółki (tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online. Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z elektronarzędziami  w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce. 

Źródło: Spółka, #TIM

Zobacz także: TIM SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: