Przejdź do treści

udostępnij:

Ostatni dzień zbiórki Mazurskiej Manufaktury Alkoholi: ponad 2,1 mln zł i nowi członkowie Rady Nadzorczej

Dziś o północy kończy się kampania crowdfundingowa Mazurskiej Manufaktury Alkoholi – rodzinnej firmy specjalizującej się w produkcji kraftowych alkoholi mocnych. Jak dotąd spółka zebrała ponad 2,1 mln zł od niemal 870 akcjonariuszy. Dwójka z nich weszła do Rady Nadzorczej. Manufaktura może ponadto pochwalić się już częścią zrealizowanych prac zaplanowanych w ramach budżetu emisyjnego, a także ponadplanową inwestycją w postaci wskrzeszenia piwa Jurand.

Mazurska Manufaktura Alkoholi, z siedzibą z zabytkowym browarze w Szczytnie, specjalizuje się w produkcji alkoholi mocnych, w tym przede wszystkim wyrobów premium. W maju br. firma rozpoczęła produkcję wódki i nalewek kraftowych – są one tworzone metodami rzemieślniczymi, z najwyższej jakości spirytusu pszeniczno-żytniego i wody z mazurskich źródeł, a także w oparciu o tradycyjne receptury. Firma – obserwując trendy i rewolucję kraftową panującą w sąsiednim segmencie piw - upatruje swoich szans na budowanie pozycji na rynku alkoholi mocnych właśnie w produkcji wyrobów kraftowych. W tym celu na początku kwietnia przedsiębiorstwo wyemitowało za pośrednictwem platformy Beesfund swoje akcje o wartości 4 mln zł, każda po 29,95 zł. Kapitał pozyskany w ramach zbiórki zostanie przeznaczony na doposażenie zakładu, zwiększenie skali produkcji, a także rozszerzenie portfela produktów kraftowych. Celem długoterminowym firmy jest uzyskanie 1 proc. udziałów wartościowych w rynku napojów spirytusowych w dwóch kategoriach: wódka oraz likiery, nalewki i smakowe napoje spirytusowe. Do końca 2022 spółka chce także wejść na New Connect, tak by umożliwić akcjonariuszom zyskowne wyjście z inwestycji. Jednocześnie, już od 2020 roku Mazurska Manufaktura Alkoholi rozważa pierwszą wypłatę dywidendy.

Nowi akcjonariusze w Radzie Nadzorczej

Dotychczas w firmę zainwestowało niemal 870 akcjonariuszy, którzy wykupili akcje o łącznej wartości ponad 2,1 mln zł. Dwójka z nowych współwłaścicieli, którzy zdecydowali się na większą inwestycję, chcąc zaangażować się w życie Spółki, dołączyła także do jej Rady Nadzorczej. – Mam ogromne szczęście pracując na co dzień z zespołem ekspertów o gigantycznym doświadczeniu w branży alkoholi, wśród których mogę wymienić chociażby Marcina Myszkę. Cieszy mnie, że dzięki kampanii crowdfundingowej idziemy o krok dalej - nie tylko budujemy liczną społeczność wokół naszej marki, ale także możemy profesjonalizować naszą Radę Nadzorczą, poszerzając ją o kolejnych, uznanych ekspertów w swojej branży – mówi Jakub Gromek, główny akcjonariusz i pomysłodawca Mazurskiej Manufaktury Alkoholi. Wśród nowych akcjonariuszy znalazła się także Magda Gessler, znana restauratorka i jurorka programów kulinarnych, która zainwestowała w Spółkę 400 tys. zł, a także zaangażowała się w promocję przedsięwzięcia w charakterze Ambasadora emisji.

Planowe i ponadplanowe inwestycje

Mazurska Manufaktura Alkoholi jeszcze przed zakończeniem zbiórki crowdfundingowej zrealizowała część planów emisyjnych. – W ramach doposażenia zakładu zamontowaliśmy już nową banderolownicę i jesteśmy też w trakcie zakupu tanków. Jesteśmy już na kolejnych etapach certyfikacji IFS. Na lipiec i sierpień zaplanowaliśmy ponadto rozlewy całej gamy produktów kraftowych. Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani realizacją ponadplanowej inwestycji, czyli wskrzeszeniem kultowego piwa Jurand, które pojawi się na półkach sklepowych już w drugiej połowie lipca – dodaje Jakub Gromek z Mazurskiej Manufaktury Alkoholi.

Pakiety dla Inwestorów

Na nowych akcjonariuszy Mazurskiej Manufaktury Alkoholi czeka szereg benefitów. Zakup jednej akcji o wartości 29,75 zł upoważnia do udziału w corocznym, walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. Z kolei nabycie pakietu akcji o większej wartości (od 250, 500, 1000, 2000 i 5000 zł) wiąże się z dodatkowymi niespodziankami – m.in. limitowanymi, dedykowanymi alkoholami z oferty Spółki. Osoby, które zainwestują co najmniej 2000 zł, zostaną uhonorowane imienną cegiełką w „hall of fame” stworzonym w historycznym browarze w Szczytnie, gdzie firma ma swoją siedzibę. Z kolei nabywcy akcji o największej wartości (od 12 000 i 25 000 zł) otrzymają m.in. nowości produktowej Mazurskiej Manufaktury Alkoholi oraz zaproszenie na zwiedzanie zakładu połączone z degustacją. Na Inwestorów, którzy zakupią akcje o wartości co najmniej 100 000 zł czeka spersonalizowany, indywidualnie wypracowany pakiet korzyści.

Zbiórka planowana jest do 1 lipca, do godziny 23:59. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na stronie Beesfund

O Spółce:

Mazurska Manufaktura Alkoholi to spółka produkująca alkohole mocne w kilku segmentach rynku i kilku rodzajach asortymentów, w tym alkohole kraftowe. Firma ma swoją siedzibę ma w Szczytnie, w ponad 100-letnim browarze który wpisany jest na listę zabytków Warmii i Mazur. Spółka działa w oparciu o tradycyjne receptury i najwyższe wymagania jakościowe. W procesie produkcji korzysta z własnych, najczystszych mazurskich ujęć wody. Wśród flagowych produktów firmy można wymienić wódkę Bielik – rzemieślniczy produkt klasy premium wyróżniony m.in. w konkursie Superior Taste Award w Brukseli, jak również Wódkę z Mazur stanowiącą wizytówkę regionu i Advocat – w 100 proc. naturalny likier jajeczny.

Źródło: Spółka

udostępnij: