Prezes LPP: Chcemy zwiększać dywidendę zgodnie z przyjętą polityką o 10% rocznie
Zarząd LPP chce zwiększać dywidendę zgodnie z przyjętą polityką o 10% rocznie i nie zakłada jej skokowego wzrostu ze względu na znaczące plany inwestycyjne spółki, wynika z wypowiedzi prezesa Marka Piechockiego.
"Nasza polityka dywidendowa zakłada zwiększenie jej mniej więcej o 10% rocznie. Na pewno nie skokowy wzrost, ani specjalnie znaczący. Całą resztę zysku chcemy reinwestować, gdyż czekają nas duże inwestycje"
"Niezależnie od tego, że będziemy mieli dużo gotówki, chcemy być silni finansowo. To daje nam bezpieczeństwo nawet przy najgorszych scenariuszach, po to, żeby nie zdarzył się jakiś kolejny kryzys, w którym zmuszeni bylibyśmy do emisji obligacji zamiennych na akcje. Moim zadaniem jest dbać o długofalowe bezpieczeństwo finansowe tej firmy i dawać zyski wszystkim, którzy w nas wierzą i nam zaufali"
W kwietniu br. zarząd LPP zarekomendował przeznaczenie 65,63 mln zł z zysku za 2016 r. na dywidendę, co oznaczało wypłatę w wysokości 36 zł na akcję lub 35,74 zł na akcję, w przypadku realizacji uprawnień związanych z warrantami subskrypcyjnymi. W czerwcu na walnym akcjonariusze LPP jednogłośnie zdecydowali o przeznaczeniu na wypłatę dywidendy kwoty 65 531 268 zł z zysku za 2016 r.
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 141,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 17,74 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4 880,52 mln zł w porównaniu z 4 165,64 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 145,97 mln zł wobec 71,03 mln zł zysku rok wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.
Marek Knitter
(ISBnews), #LPP