Wyniki finansowe 11 bit studios po III kw. 2017 r.
Ponad 11,4 mln PLN przychodów ze sprzedaży i prawie 3,6 mln PLN EBITDA – to wyniki skonsolidowane 11 bit studios S.A. po trzech kwartałach 2017 roku. Obie pozycje były gorsze niż rok wcześniej.
"Spadek wynikał z wysokiej bazy porównawczej oraz z faktu, że naszym głównym źródłem przychodów nadal jest gra „This War of Mine”, której premiera miała miejsce trzy lata temu"
Deklaruje, że żeby podtrzymać monetyzację „TWoM” Spółka będzie wydawać płatne dodatki do gry (DLC). Pierwszy epizod z serii „TWoM: Series” – „Father’s Promise”, zadebiutował 14 listopada.
"Początki jego sprzedaży są bardzo obiecujące. To potwierdza, że wydawanie DLC do „TWoM-a”, z uwagi na liczne grono fanów tego tytułów, jest dobrą decyzją biznesową"
Kierowana przez niego Grupa zakończyła pierwsze dziewięć miesięcy roku stratą netto rzędu 0,42 mln PLN.
"To konsekwencja wysokich, sięgających blisko 3 mln PLN, kosztów finansowych wynikających z konieczności przeszacowania wartości posiadanych aktywów pieniężnych, które do niedawna w zdecydowanej większości denominowane były w walutach obcych"
Miechowski zwraca uwagę, że odpisy miały głównie niegotówkowy charakter i były pochodną zmian na międzynarodowych rynkach walutowych (istotnego umocnienia PLN wobec USD i EUR), na które Grupa nie ma wpływu. Prezes podkreśla równocześnie, że papierowa strata netto nie miała żadnego znaczenia dla kondycji finansowej Grupy, która cały czas generowała wysokie, pozytywne przepływy z działalności operacyjnej. W konsekwencji, mimo dynamicznego zwiększania zatrudnienia oraz ponoszonych sporych wydatków na produkcję gier i rozwój działalności wydawniczej, zasoby pieniężne Grupy na koniec września 2017 roku przekraczały 29,4 mln PLN, czyli pozostawały na rekordowym w jej historii poziomie.
Priorytetem 11 bit studios S.A. jest obecnie dokończenie prac nad „Frostpunkiem”.
"Nasz produkt wzbudza bardzo duże zainteresowanie wśród graczy i mediów branżowych z całego świata. Nie chcemy ich zawieść"
Podtrzymuje, że tytuł trafi do sprzedaży, w wersji na komputery PC, w I kwartale 2018 roku. 11 bit studios S.A. kontynuuje też prace nad „Projektem 8” – grą, która trafi do sprzedaży po „Frostpunku”.
"Z lekkim poślizgiem udało nam się też wreszcie uruchomić pion R&D, który w sposób ciągły testuje i weryfikuje, również od strony technologicznej, pomysły i koncepcje na kolejne gry własne"
Spółka rozwija też pion wydawniczy 11 bit publishing.
"W 2018 roku wydamy „Moonlightera” oraz „Children of Morta”, co do których mamy spore oczekiwania sprzedażowe"
O spółce
11 bit studios S.A. działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem wieloplatformowych gier komputerowych. Wiosną 2011 roku Spółka wypuściła na rynek swój pierwszy tytuł z serii „Anomaly”. W listopadzie 2014 roku zadebiutował „This War of Mine” w wersji na komputery PC. W styczniu 2016 roku na rynek trafiły wersje „TWoM” na konsole PS4 i Xbox One. 11 bit studios S.A. prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing. W 2016 roku Spółka miała 26,15 mln PLN przychodów i 11,88 mln PLN zysku netto.
Źródło: Spółka, #11B