Przejdź do treści

udostępnij:

Spółka Dino Polska w indeksie MSCI Emerging Markets

Akcje Dino Polska S.A., jednej z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, zostaną włączone do indeksu MSCI Emerging Markets (MSCI EM). Spółka wejdzie w skład indeksu MSCI EM po sesji 30 listopada 2017 r.

Firma MSCI Inc., która od 1988 r. oblicza i publikuje indeks MSCI Emerging Markets (MSCI EM) ogłosiła 13 listopada 2017 r., że w ramach najbliższych zmian w tym indeksie do jego składu zostaną dodane akcji Dino Polska S.A.

MSCI EM jest najważniejszym indeksem na świecie stanowiącym benchmark dla inwestorów lokujących aktywa, które wynoszą około 1,5 biliona USD1, w akcjach z rynków rozwijających się. W skład MSCI EM wchodzą duże i średnie spółki z 24 krajów.

Akcje Dino Polska S.A. zostaną dodane do portfela indeksu MSCI EM po sesji 30 listopada 2017 r. Dino Polska S.A. jest notowana na głównym rynku GPW (w indeksach WIG, mWIG40) od 19 kwietnia 2017 r., a wartość jej akcji od oferty publicznej wzrosła już o ponad 90%. Wartość rynkowa firmy, według stanu na 13 listopada 2017 r. wynosi 6,3 mld zł. Średnie dzienne obroty akcjami Spółki za ostatnie trzy miesiące wynoszą blisko 12 mln zł.

Cieszymy się z kolejnego sukcesu, jakim jest włączenie akcji Dino do uznanego indeksu rynków rozwijających się, MSCI Emerging Markets. To rodzaj benchmarku dla globalnych instytucji finansowych, a dla nas znalezienie się w tak elitarnym gronie to ogromne wyróżnienie. Nasza sieć dynamicznie zwiększa wielkość sprzedaży i otwiera nowe sklepy. Pozytywne tendencje na rynku konsumenckim, widoczne w tym roku, są zapowiedzią kolejnych dobrych miesięcy – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

O Dino Polska

Dino to wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie supermarketów proximity w Polsce. W latach 2010-2015 Dino było najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce (pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży), a w 2015 roku drugą siecią w segmencie proximity pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży (według raportu Rolanda Bergera z listopada 2016 r.).

Sieć Dino obejmuje 718 sklepów (dane na 30.09.2017 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu proximity oraz umiejętność szybkiej ekspansji sieci sklepów, atrakcyjny asortyment, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty oraz konkurencyjne ceny.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Jednym z najważniejszych aspektów, które odróżniają Grupę Dino od sieci dyskontowych jest posiadanie stoisk mięsnych z obsługą w każdym sklepie. Wysokiej jakości mięsa, wędliny oraz przetwory mięsne dostarczane są głównie przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny będący częścią Grupy Dino.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. W połączeniu z dobrze funkcjonującym modelem biznesowym, umożliwiło to szybki rozwój sieci Dino na przestrzeni ostatnich lat i wzrost liczby sklepów ze 111 na koniec 2010 roku do 718 na koniec września 2017 roku.

Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na rynku głównym GPW. Na koniec czerwca 2017 roku Grupa Dino zatrudniała 11.420 osób.

Źródło: Spółka, #DNP

udostępnij: