Cloud Technologies: zysk netto wyższy o ponad 70% w III kw. 2017 r.
Cloud Technologies, polski lider analityki Big Data i największa hurtownia danych w Europie, przetwarzająca już ponad 9 mld anonimowych profili internautów odnotowała kolejny dobry kwartał. Przychody Grupy w trzecim kwartale wyniosły 17 mln zł i były wyższe o 23,6% r/r, a zysk netto wzrósł o 71,6% do poziomu 7,9 mln zł. Spółka podtrzymuje plany przejścia na główny rynek GPW.
– Wyniki Cloud Technologies osiągnięte w III kwartale są odzwierciedleniem naszego dynamicznego rozwoju, intensywnej pracy wykonanej w tym okresie oraz rosnącego zapotrzebowania na dane na świecie. Zwiększenie skali naszej działalności, szczególnie na rynkach zagranicznych, pozwoliło nam na zajęcie pozycji jednego z największych na świecie dostawców danych typu 3rd party
– Dane stają się coraz ważniejszym aktywem w wielu branżach, popyt na nie stale rośnie, co potwierdzają trendy rynkowe. W reklamie internetowej dynamicznie rośnie rynek programmatic, dla którego dane są podstawą
eMarketer szacuje, że w USA w 2019 r. w modelu programmatic realizowanych będzie już 83,6% wydatków na reklamę odsłonową w Internecie. Podobnie sytuacja wygląda na rynku europejskim, gdzie zgodnie z raportem IAB Europe rynek reklamy w modelu programmatic rośnie w tempie dwucyfrowym. Jego wartość w 2016 r. sięgnęła 8,1 mld euro i wzrosła aż o 42,7% porównując r/r.
Przychody ze sprzedaży Cloud Technologies wzrosły w III kwartale 2017 r. do poziomu 17,0 mln zł, czyli o 23,6% w porównaniu do analogicznego kwartału w roku 2016. Skonsolidowany zysk EBITDA był wyższy o 38,8% niż w III kwartale 2016 r. i wyniósł 9,4 mln zł. Grupa zanotowała też zysk netto na poziomie 7,9 mln zł (wzrost o 71,6% r/r).
W ujęciu całej Grupy przychody ze sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach 2017 r. wyniosły 50,8 mln zł i wzrosły tym samym o 56,6% w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. Skonsolidowany zysk EBITDA wzrósł o 40,2% do 23,1 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł po trzech kwartałach 16,5 mln zł, czyli o 27,0% więcej niż rok wcześniej.
– Za nami kolejny udany kwartał, a osiągnięte wyniki najlepiej potwierdzają nasz dynamiczny rozwój. W ciągu ostatnich 6 lat udało nam się zbudować jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o preferencjach i zainteresowaniach internautów oraz stworzyć unikalną ofertę dla reklamodawców i wydawców z wykorzystaniem technologii Big Data
- Cieszę się, że naszą działalność i technologie docenia rynek. W opublikowanym w październiku rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe zajęliśmy 9. miejsce wśród najdynamiczniej rozwijających się spółek w Europie Centralnej, w porównaniu do zeszłorocznego zestawienia awansowaliśmy o 12 pozycji
Począwszy od III kwartału 2017 r. Spółka Cloud Technologies podjęła decyzję o zmianie sposobu raportowania segmentów operacyjnych Grupy. Z uwagi na rosnący udział usług opartych na sprzedaży danych, Grupa zdecydowała o zmianie nazwy segmentu Data consulting na Data services, która lepiej odzwierciedla specyfikę działalności segmentu. W ramach segmentu Data services, Spółka świadczy usługi w modelu Big Data as a Service np. data enrichment, data consulting.
Dodatkowo działalność w zakresie gier mobilnych będzie prezentowana od teraz w ramach segmentu Pozostałe. Wśród pozostałych usług, Grupa ujmuje przede wszystkim przychody z tytułu usług wspierających, przychody z usług barterowych jak również przychody z tytułu dedykowanej wydawcom technologii UnBlock, która umożliwia wyświetlanie reklam internautom stosującym wtyczki blokujące reklamy, np. „Adblock”.
Segment Performance marketing pozostaje główną składową sprzedaży i rentowności Grupy, przy czym należy odnotować rosnące znaczenie segmentu Data services, co ma strategiczne znaczenie dla działalności Grupy.
W trzecim kwartale 2017 r. Spółka podpisała z siecią reklamową OAN Sp. z o.o. przyrzeczoną umowę nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa OAN. Ostateczna cena nabycia została wyznaczona na poziomie 2,3 mln zł. Transakcja ma na celu poszerzenie oferty Grupy Cloud Technologies w zakresie monetyzacji powierzchni reklamowej oraz dotarcie do szerszego grona usługobiorców. Jest to też dodatkowy sposób na monetyzację technologii UnBlock. Działająca od 2011 r. Spółka OAN Sp. z o.o. to rozpoznawalna marka na rynku reklamy internetowej.
– Przejęcie części sieci reklamowej OAN to kolejny krok w naszym rozwoju, który przełoży się w przyszłości na jeszcze lepsze wyniki i pozwoli na przygotowanie bardziej kompleksowej oferty oraz umocnienie naszej pozycji na rynku
Spółka podtrzymuje plany przejścia na rynek główny GPW o czym poinformuje akcjonariuszy po złożeniu prospektu emisyjnego do KNF.
O spółce
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Zajmuje się Big Data marketingiem i monetyzacją danych. To największa hurtownia oraz platforma Big Data (DMP) w Europie i najszybciej rozwijająca się spółka na NewConnect. Spółka opracowała innowacyjne narzędzia analityczne (OnAudience, Data Management Platform), w zasięgu których znajduje się praktycznie każdy internauta w Europie. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy BI w firmach (data enrichment). Spółka opracowała również autorską technologię UnBlock, pozwalającą na emitowanie reklam internetowych, pomimo zainstalowanego oprogramowania typu AdBlock. UnBlock autorstwa Cloud Technologies otrzymał już wstępną ochronę patentową Urzędu Patentowego RP.
Źródło: Spółka, #CLD