Przejdź do treści

udostępnij:

Marvipol nie zmieni polityki dywidendowej segm. moto po podziale na 2 podmioty

Zarząd Marvipol po podziale spółek na British Automotive Holding i Marvipol Development nie zamierza zmieniać polityki dywidendowej obecnego segmentu motoryzacyjnego, poinformował ISBnews dyrektor zarządzający segmentu Arkadiusz Miętkiewicz.

"Ogłoszona w minionym roku polityka dywidendowa Marvipol S.A. zakłada wypłaty dywidend z sektora motoryzacyjnego, a po zakończonym procesie podziału spółki - z British Automotive Holding. Nie zakładamy żadnych zmian w zakresie polityki dzielenia się zyskami. Jako zarząd chcielibyśmy rekomendować akcjonariuszom co roku wyższą o 10% wypłatę dywidend, co z zysku za 2017 r. oznaczałoby poziom 50%"

powiedział Miętkiewicz w rozmowie z ISBnews.

Polityka dywidendowa Marvipol S.A. zakłada coroczny systematyczny wzrost rekomendowanej przez zarząd części zysku przeznaczonego na dywidendę. W odniesieniu do rezultatów 2016 roku, zarząd rekomendował wypłatę 40% zysku i zgodnie z polityką chce co roku podwyższać swoją rekomendację o kolejne 10 pkt proc., tak by w 2021 r. rekomendować walnego zgromadzeniu wypłatę 80% zysku za 2020 r.

Zastrzegł także, że zgodnie z opublikowanym dokumentem w listopadzie 2016 r., polityka dzielenia się zyskami jest zależna od planów rozwojowych i potrzeb finansowych.

"Chcemy być spółką zarówno wzrostową, budującą wartość dla akcjonariuszy, jak i dywidendową. Mamy ambitne plany inwestycyjne w zakresie rozbudowy własnej sieci dilerskiej, ale bardzo dobra sytuacja płynnościowa i gotówkowa pozwala naszemu segmentowi moto, a już niedługo spółce BAH, na dzielenie się wynikami" 

dodał.

Na wniosek jednego z akcjonariuszy, walne zgromadzenie akcjonariuszy z zysku za 2016 r. zdecydowało o wypłacie dywidendy w wys. 80% zysku segmentu, co oznacza kwotę rzędu 0,82 zł na akcje, a łącznie 34,07 mln zł.

Zdaniem dyrektora zarządzającego, istnieją "bardzo duże" szanse na zakończenie procesu podziału spółek do  końca bieżącego. Z obecnej Marvipol S.A. zostanie wydzielony debiutujący na GPW Marvipol Development, który skupi część mieszkaniową i deweloperską. Marvipol S.A. zmieni nazwę na British Automotive Holding i w tej strukturze pozostanie zarządzanie i aktywa segmentu motoryzacyjnego.

"Osiągnięcie tegorocznego wolumenu sprzedaży aut Land Rover i Jaguar na poziomie 2,5 tys. szt. jest realne. To oznaczałoby 20-proc. wzrost. W kolejnych latach zakładamy dalsze budowanie skali działalności"

podsumował Miętkiewicz.

Marvipol S.A. po 9 miesiącach 2017 r. sprzedał do dealerów spoza Grupy i przez dealerów z Grupy do klienta finalnego 1 853 samochodów (+21% r/r) o wartości ok. 436 mln zł (+22% r/r).

Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów, jest też importerem i dystrybutorem samochodów. Marvipol jest notowany na GPW od 2008 r.

(ISBnews), #MVP

 

udostępnij: