Libet zaprezentuje strategię na początku 2018 r., w niej ekspansja i e-commerce
Libet chce zaprezentować na początku przyszłego roku strategię rozwoju do 2022 r., poinformował prezes Thomas Lehmann. Jej filarami będą: ekspansja geograficzna w Polsce, digitalizacja sprzedaży, koncentracja na produktach premium i wykorzystanie okresu wzmożonych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce.
"Jesteśmy w trakcie przygotowania strategii, chcemy ją przedstawić radzie nadzorczej do końca roku i w detalach pokazać na początku 2018 r."
"Pierwszy kierunek, w którym chcemy iść to ekspansja geograficzna - szukamy nowych partnerów franczyzowych. Na pewno będziemy mieć w Polsce 120 punktów sprzedaży wobec 90 obecnie"
Według niego, potencjał na zagospodarowanie w obszarze sprzedaży spółka widzi w 157 powiatach. Dodał, że także w obszarze zakładów produkcyjnych spółka ma "białe plamy" na terenie Polski i rozważa nabycie zakładu.
"Drugi element - to jest temat digitalizacji"
"Element trzeci - to koncentracja na produktach premium. W następnym roku wdrożymy nowe, wysokomarżowe produkty, których nie ma na rynku"
Przypomniał, że w I poł. 2017 r. produkty premium miały 46% udziału w sprzedaży i że celem spółki jest udział 50-procentowy.
Wreszcie, Libet chce jak najlepiej wykorzystać spodziewany boom inwestycyjny w infrastrukturze w Polsce w kolejnych latach.
"Będzie fala inwestycji i będziemy to wykorzystywać"
Obecnie Libet ma w Polsce 15 zakładów produkcyjnych i 90 franczyzowych Partnerskich Punktów Sprzedaży Platinum.
Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz lider rynku produktów premium. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2011 r.
(ISBnews), #LBT