Poprawa wyników finansowych Libet w I półroczu 2017 r.
- Libet, producent kostki brukowej i materiałów nawierzchniowych klasy premium, zanotował w II kwartale 2017 r. zysk netto Grupy na poziomie 3,85 mln zł, co oznacza wzrost o 66 proc. r/r.
- Wynik EBITDA Grupy Libet w I półroczu br. wzrósł o 61 proc. i wyniósł 13,66 mln zł.
- Udział produktów Premium w przychodach ogółem wyniósł 46 proc.
- Libet kontynuował inwestycje w rozwój kanałów sprzedaży. Aktualnie posiada 89 Partnerskich Punktów Sprzedaży (PPS) Platinium na terenie całego kraju.
W II kwartale br. Grupa Libet wypracowała zysk netto w wysokości 3,85 mln zł, co oznacza, że wzrósł o 66 proc. porównując do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wynik EBITDA w II kw. 2017 r. ukształtował się na poziomie 15,56 mln zł i był o 21 proc. wyższy w porównaniu do tego okresu ubiegłego roku. Przychody Grupy w tym okresie wyniosły 98,37 mln zł i były porównywalne do przychodów II kwartału 2016 r.
W I półroczu 2017 r. w Grupie Libet zanotowano wynik netto na poziomie minus 2,21 mln zł wobec 6,90 mln zł straty w I półroczu 2016 r. Wynik EBITDA osiągnął poziom 13,66 mln zł, co oznacza, że był wyższy o 61 proc. w porównaniu do I półrocza poprzedniego roku. Wzrost w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku był m.in. efektem przeprowadzonych działań optymalizacyjnych - koszty zostały dostosowane do obecnej struktury produkcji. Mimo późnego rozpoczęcia sezonu przez niekorzystne warunki pogodowe Grupa Libet w I półroczu 2017 r. zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 129,11 mln zł, wobec 130,71 mln zł wypracowanych rok wcześniej.
„Jesteśmy zadowoleni ze znaczącej poprawy wyników finansowych wypracowanych w minionym półroczu, mimo późnego startu sezonu. To głównie zasługa pracy nad poprawą efektywności operacyjnej oraz optymalizacji kosztowej, czego efektem jest m.in. 61 proc. wzrost wyniku EBITDA w I półroczu” - tłumaczy Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A. „Dużą wagę przyłożyliśmy do optymalizacji naszego głównego kanału dystrybucji, czyli Partnerskich Punktów Sprzedaży Platinium. Skoncentrowaliśmy się na jakości obsługi klientów, a także ulepszeniu procesów związanych z planowaniem i logistyką”
W I półroczu 2017 r. Libet dalej koncentrował się na produktach Premium. Udział produktów Premium w przychodach ogółem wyniósł 46 proc. Spółka w pierwszej połowie 2017 r. kontynuowała sprzedaż produktów ceramicznych uzupełniających linie produktów Premium. Libet w tegorocznym katalogu zaoferował prawie 30 nowości. Do oferty wprowadzono też nową grupę produktów Libet Tools oraz obrzeża Libet Bord, które uzupełniają ofertę.
„Notujemy wzrosty sprzedaży w segmencie wysokomarżowych produktów Premium. Jesteśmy liderem rynku, wyznaczając trendy dla całej branży. Dynamiczny wzrost sprzedaży tej grupy pokazuje, że innowacje w zakresie wzornictwa cieszą się uznaniem końcowych odbiorców produktów naszej firmy, a konsekwentna realizacja strategii Libet w zakresie rozwoju oferty Premium daje wymierne efekty biznesowe”
Libet w pierwszej połowie br. kontynuował rozwój sieci sprzedaży i dystrybucji poprzez sieć klientów Platinium. Zacieśniał współpracę z największymi odbiorcami, z którymi podpisał nowe umowy dystrybucyjne i aktualnie posiada 87 punktów PPS Platinium z ogrodami wystawowymi. Dzięki takiej współpracy Spółka jest w stanie zapewnić końcowym klientom dostępność swoich produktów na terenie całego kraju, a swoim Partnerom dodatkowo oferuje wsparcie w zakresie serwisu sprzedażowego, marketingu, logistyki czy doradztwa. Konsekwentna polityka umacniania współpracy z PPS Platinium jest bardzo istotna z punktu widzenia budowy pozycji Libet w najważniejszym dla Spółki segmencie produktów Premium.
Spółka inwestuje także w relacje z wykonawcami i architektami. W minionym półroczu br. Libet przeprowadził szkolenia na Start Sezonu 2017 dla strategicznych partnerów, wykonawców i architektów krajobrazu z całej Polski. Uruchomiono także aplikację Libet Inspiracje, która daje dostęp do dziesiątek zdjęć realizacji na produktach Libet. W I półroczu br. Libet został nagrodzony dwiema ważnymi nagrodami dla rynku: nagroda Inspiracje 2017 (system Madera) oraz Perła Ceramiki UE 2016 (ceramiczne płyty Sundeck).
O LIBET S.A.
Libet S.A. to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz niekwestionowany lider rynku produktów Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 15 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Zakłady produkcyjne Libet S.A. wyróżniają się wysokim poziomem automatyzacji procesów produkcyjnych. Grupa prowadzi produkcję w oparciu o nowoczesne technologie, wysokiej jakości surowce oraz przy zachowaniu wyjątkowej dbałości o aspekty bezpieczeństwa pracy. Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o najbardziej rozpoznawalną wśród producentów kostki brukowej w Polsce sieć Partnerskich Punktów Sprzedaży (PPS). Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych.
Źródło: Spółka. #LBT