HubStyle podsumowuje I półrocze 2017 roku
HubStyle, właściciel popularnych marek odzieżowych i dostawca multi-kanałowego ruchu zakupowego dla e-commerce, podsumował I półrocze 2017 r. notując przychody Grupy na poziomie 10,2 mln zł. W tym okresie Zarząd HubStyle koncentrował się na rozwoju kluczowych marek: Sugarfree i Cardio Bunny, rozszerzaniu kanałów ich dystrybucji i rozbudowie skalowalnej infrastruktury e-commerce. Grupa pozyskała także środki finansowe w wysokości prawie 1,5 mln zł, które wesprą powrót Grupy na ścieżkę wzrostów.
W I półroczu 2017 r. Grupa HubStyle wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 10,2 mln zł, co oznacza 5 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wynik EBITDA ukształtował się na poziomie minus 1,4 mln zł wobec 1,8 mln zł straty w I półroczu 2016 r. W pierwszej połowie br. wynik netto wyniósł -1,9 mln zł wobec -2,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.
„Na początku roku ponieśliśmy jednorazowe koszty związane z decyzją o wygaszeniu konceptów modowych, które nie osiągnęły progu rentowności. Z tego względu HubStyle miał przejściowe problemy z utrzymaniem płynności. Z kolei ostatnie miesiące były okresem kluczowych zmian w całej Grupie. Podjęliśmy ważne kroki, które przyczynią się do poprawy sytuacji finansowej”
Segment sprzedaży odzieży, do którego zalicza się Sugarfree Sp. z o.o. oraz New Fashion Brand Sp. z o.o., w I półroczu 2017 r. wygenerował przychody w wysokości 5,7 mln zł, co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2016 r. W segmencie e-commerce, do którego zaliczany jest multi-kanałowy dostawca ruchu zakupowego dla e-commerce, spółka Sales Intelligence, w pierwszej połowie 2017 r. odnotowano przychody w wysokości 4,9 mln zł, co oznacza, że były porównywalne do I półrocza ubiegłego roku.
Ze względu na konieczność dostosowania celów średnio i długoterminowych, w marcu 2017 r. HubStyle zaktualizował strategię Grupy. W wyniku podjętych decyzji związanych z niekontynuowaniem części projektów odzieżowych uznanych za nierentowne Grupa HubStyle od stycznia do kwietnia 2017 r. ponosiła nakłady związane z wygaszaniem projektów, co jednorazowo obniżyło wynik w tym segmencie. Pomimo obciążenia wyniku finansowego kosztami projektów niekontynuowanych wyniki Grupy uległy poprawie porównując do wyników analogicznego okresu w poprzedniego roku.
Od czerwca 2017 r. pracowano nad optymalizacją kosztową. Podjęto m.in. decyzję o elastycznej współpracy z zewnętrznym centrum logistycznym, która na obecnym etapie jest znacznie bardziej efektywna kosztowo niż posiadanie własnego magazynu.
HubStyle w okresie I półrocza br., zgodnie z zaktualizowaną strategią koncentrował się na markach Sugarfree i Cardio Bunny, wprowadzał nowe kolekcje oraz dalej rozwijał je m.in. dzięki działaniom marketingowym zwiększającym rozpoznawalność marek, wprowadzaniu dalszych funkcjonalności i ułatwień dla klientów.
Zaktualizowana strategia zakłada również rozwój skalowalnej infrastruktury e-commerce według najlepszych praktyk na rynku, w celu poprawy efektywności i kluczowych wskaźników biznesowych. W związku z tym w sierpniu 2017 r. w Grupie HubStyle zakończono proces pełnej integracji działów i funkcji w firmie z systemem ERP. Zintegrowano wszystkie marki Grupy oraz zmiany w rozwiązaniach logistycznych na bardziej elastyczne pod kątem dalszej skalowalności sprzedaży. Zwiększono także efektywność infrastruktury e-commerce poprzez uruchamianie wsparcia dla istniejących kanałów dystrybucji, a także poszukiwano nowych źródeł ruchu dla witryn prowadzonych przez Grupę.
Koszty poniesione na utrzymanie nierentownych marek, uruchomionych w 2016 r., a także na ich wygaszenie spowodowały, że w II kwartale 2017 r. HubStyle miał przejściowe trudności z zapewnieniem optymalnego poziomu wyrobów gotowych dla kluczowych marek Sugarfree i Cardio Bunny. Przełożyło się to na ograniczone możliwości wzrostu sprzedaży. W celu zapewnienia środków finansowych niezbędnych dla dalszego rozwoju Grupy16 sierpnia br. podjął uchwałę o emisji akcji serii B o łącznej wartości do 1 mln zł. 4 września 2017 r. dokonano przydziału obligacji w kwocie 0,477 mln zł. Ponadto, 1 września 2017 r. Zarząd HubStyle S.A. zabezpieczył 0,990 mln zł dodatkowego finansowania na rozwój działalności spółki Sugarfree sp. z o.o.
„Podjęte działania w celu powrotu Grupy na ścieżkę wzrostów i pozyskane środki w wysokości prawie 1,5 mln zł powinny umożliwić segmentom HubStyle wzrost efektywności oraz budowę skali i trwałej rentowności w kluczowym segmencie sprzedaży odzieży. Pozyskanie środków było dla nas kluczowym działaniem, które mają wzmocnić pozycję Grupy i wpłynąć na generowanie w kolejnych okresach dodatnich przepływów pieniężnych”
Zarząd planuje rozszerzenie kanałów dystrybucji dla marek odzieżowych, a także rozszerzenie głębokości i szerokości oferty produktowej. We wrześniu 2017 r. podpisał już umowę z OTCF S.A. właścicielem m.in. znanej marki sportowej 4F, w ramach dystrybucji odzieży marki Cardio Bunny w salonach sportowych 4Faces. Działania mają na celu wzmocnienie wizerunku oraz dotarcie do nowych klientów. Kolejnym krokiem jest poprawa infrastruktury niezbędnej to wzrostu efektywności prowadzonych działań. To przede wszystkim zwiększenie wydajności procesów logistycznych wraz ze zmniejszeniem jednostkowych kosztów na zamówienie (outsourcing procesów logistycznych) oraz poprawę wydajności silników e-commerce, które stanowią kluczowy dla Spółki kanał dystrybucji.
O Grupie
Grupa HubStyle to nowoczesne i innowacyjne przedsiębiorstwo na miarę XXI wieku. Jesteśmy dynamiczną spółką, która z roku na rok odnotowuje wzrost udziału w rynku, stwarzając tym samym coraz to lepsze perspektywy dla naszych akcjonariuszy. HubStyle koncentruje się na dynamicznie rosnących obszarach e-commerce: budowie silnego portfolio własnych marek lifestylowych oraz prowadzeniu platformy internetowej służącej do komunikacji pomiędzy sprzedającymi a kupującymi. Nasz zespół składa się wyłącznie z profesjonalistów, którzy dokładają wszelkich starań, aby HubStyle utrzymała pozycję lidera rynkowego oraz kontynuowała swój rozwój.
Sugarfree to marka oferująca modne sukienki, które są projektowane i szyte w Polsce. W naszej kolekcji znajdują się zarówno sukienki na specjalne okazje jak i na co dzień. Staramy się szybko reagować na zmieniające się trendy i często aktualizować ofertę, by dostarczać naszym Klientkom najmodniejsze fasony i wzory danego sezonu. Bardzo duży nacisk kładziemy na szybką i profesjonalną obsługę klienta, dzięki czemu zyskujemy wiele pozytywnych opinii na temat działania naszego sklepu internetowego.
Marka Cardio Bunny została stworzona dla młodych kobiet które aktywnie spędzają wolny czas. Marka wychodzi naprzeciw modzie bycia fit oraz zdrowemu trybowi życia, oferując swoim klientkom sportowe ubrania, które są noszone również poza siłownią. Przewagą Cardio Bunny nad innymi markami jest oferta kobiecych i modnych ubrań na siłownię.
Źródła: Spółka, #HUB