Harper Hygienics – podsumowanie 1 półrocza 2017 r. Wzrost sprzedaży i zmiany w zarządzie
- Wyniki finansowe w 1H 2017: 106,6 mln zł skonsolidowanych przychodów, 1,2 mln zł EBITDA, strata netto na poziomie 4,1 mln zł;
- Wzmocnienie dystrybucji produktów w 2Q 2017: wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach o 9,4% r/r, wzrost sprzedaży na rynku polskim o 20% r/r;
- Dziesięciokrotny wzrost sprzedaży włókniny z linii Arvell w kanale B2B;
- Osiągnięcie przez spółkę iCotton, należącą do Grupy Cotton Club, progu 66% akcji Spółki i głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy;
- Zmiany w Zarządzie Harper Hygenics S.A. – Rafał Szczepkowski objął stanowisko Prezesa Zarządu.
Harper Hygienics S.A., producent wyrobów higieniczno-kosmetycznych pod marką Cleanic, Kindii i Presto Clean oraz pod markami własnymi sieci handlowych, zanotował w 1H 2017 roku 106,6 mln zł skonsolidowanych przychodów i 1,2 mln zł zysku EBITDA. Grupa zakończyła półrocze stratą netto w wysokości 3,8 mln zł. Wzrost cen surowców oraz zmiany struktury sprzedaży w segmentach i pomiędzy kanałem B2B i B2C w segmencie włóknin przełożyły się natomiast na spadek zysku brutto na sprzedaży o 20% r/r.
Po bardzo trudnym pierwszym kwartale 2017 r., w drugim kwartale 2017 r. Spółka zanotowała znaczący wzrost sprzedaży (+35% k/k). W rezultacie Spółka odzyskała rentowność EBITDA, uzyskując 3,6 mln zł zysku EBITDA wobec straty 2,4 mln zł w pierwszym kwartale b.r. W drugim kwartale 2017 r. sprzedaż we wszystkich segmentach Harper Hygenics S.A. wzrosła o 9,4% r/r, natomiast sprzedaż na rynku polskim o 20% r/r.
Pierwsze półrocze 2017 roku było dla nas przełomowe. W tym czasie łotewska spółka iCotton, należąca do Grupy Cotton Club, osiągnęła 66% w kapitale zakładowym Spółki. Dzięki pozyskaniu inwestora branżowego, udało nam się odzyskać ekspozycję na rynki Wschodniej Europy i uzyskać solidne wsparcie finansowe i strategiczne dla naszych planów rozwojowych. Efektem współpracy z Grupą Cotton Club jest również dziesięciokrotny wzrost sprzedaży włókniny z linii Arvell w kanale B2B.
Warto podkreślić, że według danych Nielsen Harper Hygenics S.A. jest liderem we wszystkich swoich kluczowych kategoriach produktowych (płatki kosmetyczne, patyczki, chustki dziecięce, ściereczki gospodarcze) jako producent brandów i marek własnych. Naszym strategicznym celem będzie wykorzystanie tego potencjału i osiągnięcie pozycji eksperta w trzech szerszych kategoriach: produktów do higieny dzieci, higieny osobistej oraz utrzymania czystości w domu oraz dalszy rozwój silnych brandów w oparciu o ofertę innowacyjnych produktów z wartością dodaną. Zarząd planuje do 2019 r. przeznaczyć na rozwój 5,5 mln EUR. Pierwsze nowe produkty w portfolio Harpera już trafiły lub niebawem trafią na sklepowe półki. Będą to m.in. nowe warianty chusteczek gospodarczych, chusteczek dla dzieci, płatków i patyczków odpowiadające aktualnym trendom konsumenckim. Chcemy wykorzystać silną pozycję rynkową Harpera oraz wysoką rozpoznawalność marki w dotychczasowych kategoriach do pozyskiwania coraz większych „porcji rynkowego tortu”
O Spółce
Harper Hygienics S.A. jest wiodącym producentem wyrobów kosmetyczno-higienicznych w następujących obszarach zastosowań - demakijaż, higiena intymna i rąk, pielęgnacja skóry dziecka oraz higiena gospodarstwa domowego. Wiodącą marką Harper Hygienics S.A. w segmencie kosmetycznym jest Cleanic a w segmencie gospodarczym - Presto Clean. Spółka sprzedaje również swoje produkty pod markami własnymi sieci handlowych. Harper Hygienics S.A. zajmuje pozycję lidera na polskim rynku we wszystkich swoich głównych kategoriach produktowych, tj. płatkach, patyczkach, chustkach do demakijażu, higieny intymnej i dziecięcych oraz chustkach gospodarczych osiągając udziały rynkowe rzędu 30%-60% zależnie od kategorii produktowej. Spółka od wielu lat, z sukcesem rywalizuje na krajowym rynku o konsumenta z globalnymi koncernami takimi jak Procter and Gamble, Johnson & Johnson, Kimberly Clark i Beiersdorf.
Źródło: Spółka, #HRP