Udany rok dla Grupy AMBRA - wyniki za rok obrotowy 2016/2017
Rok obrotowy 2016/2017 był bardzo udany dla Grupy AMBRA. Korzystne warunki rynkowe i realizacja strategii skupionej na najbardziej wartościowych segmentach rynku przełożyły się na wyraźny wzrost przychodów i zysków. Rekordowo niskie zadłużenie i wysoki poziom przepływów pieniężnych pozwalają na kolejne podwyższenie dywidendy.
Dynamika sprzedaży Grupy AMBRA po raz kolejny zwiększyła się i wynosiła 9,1%, a przychody wzrosły na wszystkich rynkach działalności Grupy.
„Przyspieszenie konsumpcji na najważniejszym dla nas rynku polskim do 6,9% oraz konsekwentne inwestowanie przez nas w segment win stołowych znalazły odzwierciedlenie w jeszcze szybszym rozwoju naszej sprzedaży, zarówno w sklepach spożywczych, jak i w naszej sieci sklepów specjalistycznych CENTRUM WINA oraz w gastronomii. Najbardziej spektakularny wzrost odnotowało w Polsce lekkie i orzeźwiające wino FRESCO FRIZZANTE. Dynamiczny wzrost osiągnęła także marka ZAREA – lider rynku rumuńskiego rynku win musujących”
Obok dynamicznego rozwoju na rynku wina Grupa AMBRA angażowała się również w rozwój kategorii cydru.
„Stale rozszerzamy ofertę CYDRU LUBELSKIEGO. W ubiegłym roku wprowadziliśmy CYDR LUBELSKI NIEFILTROWANY i PERRY LUBELSKI, które spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez konsumentów, a receptura naszej ostatniej nowości – cydru lodowego – zdobyła złoty medal na największym na świecie konkursie cydrów w Anglii. Jesteśmy przekonani, że te produkty zwiększą przyszłą wartość marki dla naszych akcjonariuszy”
Strategia realizowana we wszystkich obszarach działalności Grupy AMBRA koncentrowała się na produktach i segmentach rynku o wysokiej wartości dodanej, co przełożyło się nie tylko na rosnącą dynamikę sprzedaży, ale przede wszystkim na zyski i rentowność. Pomimo wzrostu oczekiwań płacowych i wpływu zdarzeń jednorazowych zysk operacyjny poprawił się o prawie 24%. Optymalizacja asortymentu wpłynęła na wypracowanie wysokich przepływów pieniężnych i dalszy spadek zadłużenia do najniższego w historii poziomu 19,1 mln zł. W konsekwencji po raz kolejny poprawił się wskaźnik dług/EBITDA osiągając poziom 0,36.
„Bardzo dobra sytuacja finansowa pozwala nam kontynuować politykę wzrostu wypłacanej dywidendy i zaproponować naszym akcjonariuszom wypłatę w wysokości 60 groszy na akcję”
O Spółce
Grupa AMBRA Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku. Pod marką CENTRUM WINA Grupa AMBRA prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomi.
Oferta AMBRA opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.
Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej.
W czerwcu 2005 r. AMBRA zadebiutowała na GPW. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest notowany na giełdzie we Frankfurcie niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG – jeden z największych światowych producentów win musujących.
Źródło: Spółka, #AMB