"Mamy więcej premier niż w ubiegłych latach, które przyniosą nam większe przychody" - relacja z czatu inwestorskiego z prezesem zarządu Movie Games
W środę, 28 maja 2025 roku odbył się czat inwestorski z Mateuszem Wcześniakiem, prezesem zarządu Grupy Movie Games. Spotkanie było poświęcone omówieniu wyników finansowych spółki za I kwartał 2025 roku i planów rozwoju. Zapraszamy do zapoznania się z zapisem przebiegu spotkania.

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Movie Games, Mateuszem Wcześniakiem, które będzie poświęcone omówieniu wyników finansowych spółki za I kwartał 2025 roku i planów rozwoju.
Spotkanie rozpocznie się w środę, 28 maja 2025 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.
W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.
Dzień dobry,
witam Państwa bardzo serdecznie na czacie. Postaram się odpowiedzieć na jak największą liczbę pytań i poruszyć wszelkie wątki istotne dla spółki i jej przyszłości,
Przede wszystkim zwróciłbym uwagę, że to jest kolejny kwartał realizacji od 2022 roku, a wdrożonej w 2024 roku naszej strategii polegającej na skupieniu się na kluczowych IP. Movie Games ma wyjątkową pozycje posiadania 3 mocnych IP - Drug Dealer, Alaskan oraz seria Lust. Widać to chociażby poprzez generowanie zysku operacyjnego. Pierwszy kwartał nie zawiera żadnej nowej premiery, gdyż ambitny okres premierowy zaczęliśmy w tym roku od drugiego kwartału od premiery na Xbox. Zatem wyniki pierwszego kwartału nie zawierają wpływów z konsol. Będą one widoczne dopiero w drugim kwartale. Jestem zadowolony z osiągniętych rezultatów. Warto zauważyć że na wynik netto miały niegotówkowe odpisy. Spółka zdecydowała się na ich wykonanie ze względów na istotne przesłanki, ale także tak aby kolejne kwartały nie zawierały już takich obciążeń.
Dodane przez Gość: Robert N. w odpowiedzi na Dzień dobry, jak skomentuje…
Z dniem 16 kwietnia rozpoczęlilismy intensywny okres premierowy. Staramy się zapowiadać kolejne premiery z krótkim wyprzedzeniem, umożliwiającym przeprowadzenie sprawnych działań marketignowych, ale nie generujących ryzyka konieczności przesunięcia premiery (chociażby pojawiająca się duża gra w okolicy, której premiera może wpłynąć negatywnie na naszą). Patrząc na ten rok najistotniejsze wydają się premiery z uniwersum DDSa, co zostało potwierdzone pierwszym wydanym tytułem na Xbox, ktorego sprzedaż znacząco przekroczyła nasze oczekiwania. Fakt ten jest bardzo motywujący dla nas i potwierdza słuszność naszej strategii. W pierwszym tygodniu przy cenie 25% wyższej od ceny zaprezentowanej przy premierze tego tytułu na Steam udało nam się sprzedać neispłenaq 11k kopii. Liczymy, iż premiery konsolowe będą stanowiły bardzo dużą część naszych przychodów w tym roku. W tym zakresie w tym roku planujemy również: DDS1 i DDS2 na Playstation oraz DDS2 na Xbox. Ponadto planujemy wydać część pozostałego naszego back katalogu na konsolach jeszcze w tym roku. Z premier na Steam głównymi tytułami, ale nie wyłącznymi będzie Narcos oraz dodatek Casino do DDS2.
Dodane przez Gość: Zainteresowany w odpowiedzi na Jakie premiery do końca roku?
Tak jak wspomniałem chodzi o niegotówkowe odpisy wartości w spółkach zależnych.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Co tak obciążyło zysk netto…
Z uwagi na powagę sytuacji nie mogę zdradzać szczegółów. Wszelka komunikacja będzie odbywała się na bazie raportów ESPI. Tak jak informowaliśmy mamy wybraną profesjonalną kancelarię prawną i mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z tej współpracy.
Dodane przez Gość: MAREK w odpowiedzi na WITAM, na jakim etapie jest…
Jako wydawca skupiamy się głównie na platformie Steam, natomiast dostrzegamy olbrzymi potencjał w konsolach i widzimy jak duży wpływ z nich może być generowany. Cieszymy się, że po wielu latach zabiegania o to nasze tytuły mogą znaleźć się na konsolach. Z pewnością sprzedaż gier na konsoli w wypadku pojedynczego tytułu będzie mniejsza niż taka sama sprzedaż tytułu na Steam, ale w swojej masie będą stanowiły bardzo istotny przychód spółki, który do tej pory nie był generowany. Nie wiem czy okresowo te wpływy nie będą większe niż te ze Steam. Taka perspektywa została zbudowana po premierze DDS1 na Xbox i wynikach jakie są generowane.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Jak idzie sprzedaż na…
Potworzę jeszcze raz, że są to niepieniężne odpisy. Spółka ma przed sobą bardzo dobre perspektywy i chcemy też aby potencjalne odpisy nie wpływały już na wyniki w kolejnych kwartałach.
Dodane przez Gość: G. Skawinski w odpowiedzi na Dzien Dobry Czy mógłby Pan…
Pytanie o spółkę True Sindicate, jakie są pomysły na jej rozwój, czy potrzebne będą kolejne emisje akcji i kiedy zostanie wprowadzona ostatnia seria akcji na giełdę NC.
Na chwile obecną spółka realizuje dwa projekty we współpracy z Movie Games. Za sprawą tego nie była i nie jest potrzebne przeprowadzanie żadnej emisji. Co do planów na rozwój spółką zarządza Paweł Hekman i posiada plany na dalszy rozwój tego podmiotu. Wyznaję reprezentowaną przez Movie komunikację na bazie osiągnięć a nie obietnic co do przyszłości, w związku z czym o dalszych korkach będzie informował po nadchodzącej niebawem premierze.
Dodane przez Maciej Wrotniak w odpowiedzi na Pytanie o spółkę True…
Spółka Movie Games gdy dochodzi w jakimkolwiek zakresie do poszkodowania inwestorów podejmuje kroki prawne. Nie wykluczając również zawiadomień na prokuraturę.
Dodane przez Gość: Bartek K w odpowiedzi na Co z poszkodowanymi…
Czy wyjaśni Pan, bądź przybliży kwestię usług obcych widniejących w raporcie rocznym, które w przerażający sposób "zjadły" zysk. Czy zadeklaruje Pan że sprawa ta zostanie przedstawiona (tabela, podmioty otrzymujące środki , kwoty, cele) w postaci oficjalnego raportu espi
Uwagi co do prezentowania usług obcych, w związku z tym dokonaliśmy ich rozbicia na co one się składają.
Dodane przez Gość: Akcjonariusz w odpowiedzi na Czy wyjaśni Pan, bądź…
Z uwagi na realizację projektu przez studio zarządzane przez Pawła Hekmana staramy się nie zastępować go w komunikacji i pozostawić komunikację raportami espi tej spółce. CO do produkcji jesteśmy w stałym kontakcie z naszym działem produkcyjnym i testingowym.
Dodane przez Gość: Michał w odpowiedzi na Na jakim etapie jest…
W mojej opini i patrząc po innych spółkach gamingowych mamy najbardziej profesjonalną i niezależną radę nadzorczą, składająca się z autorytetów rynkowych czy naukowych. Co do audytu sądzę, że w tym obszarze spółka funkcjonuje bardzo dobrze, chociażby przez brak wielkich i zaskakujących odpisów z czym mieliśmy do czynienia na rynku.
Dodane przez Gość: Ja1 w odpowiedzi na Czy uczciwy audyt lub…
Tak jak powiedziałem, sprawa jest bardzo poważna i wszelkie komentarze mogłyby zaszkodzić.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Kiedy coś więcej o pozwie…
Drodzy Państwo Movie Games jest przede wszystkim spółką produkującą gry komputerowe i na nich się skupia. Wszelkie działania realizowane poza produkcją są działaniami pobocznymi. W związku. tym od premiery przeprowadziliśmy kilkanaście updatów gry, w tym major update. Za pośrednictwem nich wprowadziliśmy oczekiwane przez graczy rozwiązania. Cieszymy się z aktywnego i dużego community tytułu a to umożliwia nam poprawianie nieustannie tytułu. W tym zakresie jeszcze w nadchodzącym czasie będziemy mogli udowodnić jak ambitnie działamy i nie ograniczamy naszej aktywności tylko do DDS2, gdyż wprowadzamy również poprawki do DDS1, pomimo tego, że gra jest 5 lat po premierze. Ma to na celu budowanie zaufania do nas jako wydawcy odpowiedzialnego i nieporzucającego swoich produktów. Zaznaczam, że to działanie nie jest standardem na rynku.
Dodane przez Gość: Michał N… w odpowiedzi na Witam co dalej z rozwojem z…
Zgodnie z tym co napisałem powyżej skupiamy się głównie na istniejących IP i ta strategia ma już poparcie w generowanych przychodach. Natomiast nie oznacza to totalnego zamknięcia się na nowe produkcje! Z uwagi na przychody i posiadane środki aktywnie rozmawiamy z nowymi zespołami na temat współpracy.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Czy rozważacie obecnie…
Wdrażana strategia od 2024 roku przynosi efekty. Mamy więcej premier niż w ubiegłych latach, które przyniosą nam większe przychody. Mamy dobrze zaplanowane premiery na lata 2025 i 2026. Bez dwóch zdań będzie to najambitniejszy okres w dotychczaszowej historii spółki. Jeżeli myślę o kolejnych latach to myślę o latach 2027 plus i jest to bardzo duży komfort planowanie z takim wyprzedzeniem działań dla spółki. Oczywiście pracujemy już nad tym, ale jest za wcześnie aby to komunikować. Zgodnie z naszymi zasadami komunikacji pokazujemy efekty, informujemy o przyszłości a nie roztaczamy licznych obietnic. Mam nadzieję, ze jest to odczuwalne z wypowiedzi na tym czacie czy też wszystkich innych, które miały miejsce.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Dzień dobry, jaka przyszłość…
Panie Robercie nie było to działanie celowe. Obecny okres jest bogaty w premiery i staramy się skupiać w komunikacji na tych, które są najbliższe bądź też tych, które miały miejsce, w zakresie ich oceny.
Dodane przez Gość: Robert K w odpowiedzi na Wiem, że daty premiery DDS…
Wspominałem i potwierdzam, że premier będzie dużo. Ich liczba jest tak duża może być odczucie, że będzie to co miesiąc, ale nie gonimy za statystyką, tylko staramy się dobierać takie terminy na premiery, które będą optymalne. To jest duży komfort, że tak mamy i takie podejście może dać największe korzyści dla spółki.
Dodane przez Gość: Szymon Jxy w odpowiedzi na czytałem gdzieś, że…
Nie ma obaw o przełożenie premiery. CO do produkcji zespół wykorzystuje każdą możliwą chwilę na polishing co jest standardową praktyką. Również zaznaczam, że wydanie nie jest końcem produkcji gry, gdyż później następuje patchowaniem.
Dodane przez Gość: Szymon Jxy w odpowiedzi na Czy dodatek Casino jest…
Przede wszystkim spółka nie potrzebuje i nie przeprowadza żadnej nowej emisji akcji. A to oznacza, że efekty takich spotkań nie są natychmiastowe. Jestem w kontakcie w wieloma zarządzającymi funduszami, natomiast pamiętajmy też o otoczeniu rynkowym i sentymencie do branży, które znacząco mogą spowalniać takie procesy. Zaznaczam, że ja się nie poddaje, szczególnie że zainteresowanie i chęci do rozmów są i je prowadzimy.
Dodane przez Gość: Rafał Gawryś w odpowiedzi na Dużo Pan mówił o funduszach…
Movie Games było podmiotem wspierającym Pixel Crown, a nie bezpośrednio prowadzącym jego działania. Spółka zawsze miała autonomiczne zarządy i realizowała swoje projekty. Nie czuję się kompetentny, żeby odpowiedzieć co dalej z tym podmiotem. Natomiast wiem, że są zainteresowane strony, które chciałby go dalej rozwijać.
Dodane przez Gość w odpowiedzi na Co się dzieje w Pixel Crow?…
Wspominałem też, że w tym przypadku komunikacja zacznie się po okresie wzmożonych działań związanych z DDS2, czego nadal się trzymam i proszę o cierpliwość. Jak podkreślam, że chcemy komunikować fakty a nie zapowiedzi z małą szansą na realizację.
Dodane przez Gość: Jan w odpowiedzi na Dzień dobry Kiedyś wspominał…
Chciałbym doprecyzować kwestię True Sindicate, chodziło o emisję serii G z 2021 roku, które nie są wprowadzone do obrotu
Według mojej wiedzy dopuszczenie będzie możliwe po pierwszej premierze, co nastąpi niebawem.
Dodane przez Maciej Wrotniak w odpowiedzi na Chciałbym doprecyzować…
Bezpośrednią komunikacją w tym okresie zajmować będzie się Michał Puczyński. Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z naszej współpracy. Przypomnę, że Movie Games jest wydawcą drugiej części Alaskana. Wiążemy z tym duże nadzieje. W ramach kuchni współpracy mogę powiedzieć, że nie zdarzyło się jeszcze aby Road studio spóźniło się z oddaniem milestone, a nie jest to częsta sytuacja w branży,
Dodane przez Gość: e w odpowiedzi na Czy może Pan powiedzieć…
Dziękuję za tą uwagę, już uzupełniamy.
Dodane przez Gość: Jan w odpowiedzi na Dlaczego data dlc została…
W zeszłym roku spółka zapowiedziała 4 DLC do DDS2, do końca roku. Na razie wiemy o jednym. Czy 3 kolejne pojawią się do końca roku? Na jakim etapie są prace, kto je wykonuje? Czy są już podpisane na nie umowy? Analogicznie proszę o odpowiedź o stan realizacji zapowiedzianych 4 mniejszych gier z tego uniwersum
Przede wszystkim negatywnym dla gry i kanibalizującym jej sprzedaż byłoby komunikowanie więcej niż jednego DLC w tym samym czasie. Nawet jeżeli prace wykonywane są przez inne zespoły, może to rodzić u graczy pretensje dotyczące za małego skupienia na rozwoju samej gry. My przeprowadzamy wiele updatów i patchy, natomiast takie działanie byłoby dla nas i tak obciążeniem. Proszę pamiętać, że przy zainteresowaniu jakim cieszy się DDS nawet komunikacja dedykowana inwestorom, jak również moje odpowiedzi z tego czatu dostaną się do społeczności graczy. Tymsamym podsumowując skupiamy się na komunikacji jednego DLC, kiedy zostanie wydane będziemy informowali o kolejnych. Natomiast potwierdzam, że chcemy zrealizować 4 DLC.
Dodane przez Gość: Artur Bonz w odpowiedzi na W zeszłym roku spółka…
Tak jak pisałem wcześniej zapowiadamy premiery na okres umożliwiający przeprowadzenie marketingu. Nie muszą Państwo tutaj uzbrajać się w długa cierpliwość akurat w przypadku Playstation.
Dodane przez Gość: NAP w odpowiedzi na Kiedy premiera dds 1 na…
Tak potwierdzam prace idą zgodnie z planem. Premiery będą w tym roku.
Dodane przez Gość: Bartek w odpowiedzi na W raporcie wskazane jest, ze…
Tak kasyno jest gotowe. Prace polishingowe i udoskonalające są stale prowadzone co jest naturalne. Cieszymy się, że mamy komfort i czas na takie działania przed premierą. Sprzedaż dodatków jest ściśle powiązana z wolumenem sprzedaży podostawowej gry.
Dodane przez Gość: Aleksander w odpowiedzi na Czy Kasyno jest już gotowe…
Intensywnie nad tym pracujemy, a dzięki konsolom możemy o tym realnie myśleć.
Dodane przez Gość: Gość w odpowiedzi na Czy ten rok będzie w stanie…
Szanowni Państwo bardzo dziękuję za udział w dzisiejszym czacie. Mam wrażenie, że odpowiedziałem na wszystkie istotne wątki. Zapraszam do kontaktu mailowego.