Zysk netto 11bit Studios spadł r/r do 3,51 mln zł w 2017 r.
11bit Studios odnotowało 3,51 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 r. wobec 12,97 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 7,52 mln zł wobec 14,13 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 19,19 mln zł w 2017 r. wobec 27,02 mln zł rok wcześniej.
"W IV kwartale 2017 roku spółka miała blisko 7,75 mln zł przychodów, 5,27 mln zł zysku operacyjnego i niespełna 3,98 mln zł zysku netto. Wymienione liczby, dotyczące zarówno IV kwartału jak i całego 2017 roku były słabsze niż rok wcześniej na co wpływ miały dwa czynniki. Spółka zdecydowała we wrześniu 2017 roku o przesunięciu premiery 'Frostpunka' na 2018 rok przez co przychody z tego źródła przeszły na rok kolejny"
"Luki tej nie udało się zapełnić mimo bardzo dobrej, daleko lepszej niż oczekiwaliśmy, sprzedaży gry 'This War of Mine'. Drugim czynnikiem, który miał negatywny wpływ na wyniki spółki w poprzednim roku były niekorzystne, z jej punktu widzenia, zmiany na międzynarodowych rynkach walutowych"
11 bit studios, z uwagi na duży udział aktywów pieniężnych denominowanych w walutach obcych, jest narażone na wahania kursowe. Z tego tytułu wyniki spółki za 2017 rok zostały obciążone wysokimi kosztami finansowymi z tytułu przeszacowania wartości posiadanych aktywów, które to koszty wyniosły łącznie ponad 3,4 mln zł.
"W dużej części miały niegotówkowy charakter i nie uszczupliły posiadanych przez spółkę zasobów pieniężnych"
Na koniec grudnia 2017 roku 11 bit studios miało na kontach blisko 28,2 mln zł gotówki i jej ekwiwalentów oraz dodatkowo ponad 3 mln zł ulokowane w jednostkach udziałowych TFI o bezpiecznym profilu.
"To oznacza, że łączne zasoby pieniężne spółki, dzięki ścisłej kontroli kosztów, wzrosły o ponad 7% w porównaniu z końcem 2016 roku, mimo rosnących nakładów na produkcję gier i rozwój działalności wydawniczej"
Według Miechowskiego, 2018 rok będzie dla 11 bit studios rokiem przełomowym.
"Przed nami kwietniowa premiera 'Frostpunka'. W kolejnych miesiącach do sprzedaży trafią też 'Moonlighter' i 'Children of Morta', czyli gry z naszego wydawnictwa, których potencjał komercyjny oceniamy wysoko. Mocno wierzymy, że wymienione tytuły spodobają się graczom co przełoży się pozytywnie na ich sprzedaż a w konsekwencji również na nasze wyniki finansowe"
Oczekuje, że bieżący rok będzie rekordowy w historii 11 bit studios. "Mocno wierzymy, że tegoroczne premiery potwierdzą naszą pozycję jako liczącego się gracza w branży gier komputerowych na świecie" - podsumował przedstawiciel 11 bit studios.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2017 r. wyniósł 3,42 mln zł wobec 11,81 mln zł zysku rok wcześniej.
11bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r.
(ISBnews), #11B
